Manechinii folosiţi în testele auto de siguranță vor fi înlocuiţi cu unii supraponderali. Motivul? Tot mai mulţi şoferi sunt obezi

Foto: Pexels
Foto: Pexels

Persoanele supraponderale sau obeze merită mai multă atenție, susțin specialiștii în siguranță auto. 

Sedentarismul, alimentația din belșug și plină de substanțe nocive, respectiv stresul, au favorizat în ultimele decenii creșterea explozivă a numărului de oameni care sunt fie supraponderali, fie obezi. Astfel, 50% dintre americani se încadrează în această categorie.

Cifre îngrijorătoare sunt raportate și pe continentul european, motiv pentru care specialiștii din domeniul siguranței auto au decis să se adapteze „realității sociale”. În Marea Britanie, peste o pătrime dintre adulți sunt obezi și până la aproape 50%, supraponderali.

Mai multă atenție acordată șoferilor supraponderali și obezi

Pentru a nu-i face pe supraponderali și obezi să se simtă jenați ori discriminați, manechinele utilizate în testele de siguranță, în Regatul Unit, vor fi mai durdulii, tocmai pentru ca simularea să corespundă mai bine realității.

Astfel, noile manechine-pilot vor fi mai grele. Acestea vor cântări între 99 de kilograme și 124 de kilograme în testele de siguranță Euro NCAP, informează The Sun. În mod normal, centurile și airbagurile sunt optimizate pentru adulți care cântăresc, în medie, 73 de kilograme, mai menționează presa din Marea Britanie.

În următoarele săptămâni vor fi introduse noi modificări, promit specialiștii în siguranță auto: „Măsurile pentru șoferii cu gabarit mediu nu funcționează suficient de bine pentru toți conducătorii auto, precum cei mai scunzi sau mai înalți, pentru cei obezi sau cei mai vulnerabili, vârstnici”, au transmis reprezentanții Euro NCAP, organizație europeană de evaluare a siguranței, cu sediul în Belgia.

Cum arată un accident cu şi fără centură de siguranţă:

Purtarea centurii este un gest simplu, pe care doar unii şoferi îl pun în aplicare. Grav este că pasagerii din spate nici măcar nu ştiu că sunt obligaţi să poarte şi ei centura. Un experiment făcut într-un simulator arată că şi la 15 kilometri la oră un impact poate fi violent pentru corpul uman. Iar la 60 de km/h, fără centură, un accident poate fi fatal. După un accident, maşina începe să se rostogolească mult mai repede. Fără centură, un risc este să vă izbiţi cu capul de plafon şi să rămâneţi paralizaţi. Un alt risc este să fiţi proiectaţi pe geam şi zdrobiţi de maşină.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel