Locuitorii metropolei San Francisco protestează împotriva mașinilor care se conduc singure prin oraș

Fotografie de la César Baciero, Pexels
Fotografie de la César Baciero, Pexels

Un grup de organizatori din San Francisco îi îndeamnă pe oameni să pună conuri de circulație pe capotele vehiculelor fără șofer ca o formă de protest împotriva extinderii mașinilor pe străzile orașului.

Un videoclip cu acțiunile grupului cu instrucțiuni pas cu pas despre cum să dezactivezi un taxi-robot cu un con a devenit viral pe Twitter și a stârnit dezbateri aprinse despre avantajele și dezavantajele vehiculelor autonome și valoarea protestului în acest fel, potrivit The Guardian.

Safe Street Rebel, un grup de organizatori care militează pentru siguranța pietonilor și reducerea numărului de mașini pe drumuri, sunt în spatele acestui gest. Ei speră că acesta va crește conștientizarea publicului asupra potențialelor pericole pe care le reprezintă taxiurile fără șofer înainte de un vot crucial al comisiei publice de utilități din California care urmează să aibă loc pe 13 iulie.

Votul ar permite companiei Cruise, controlată de producătorul auto General Motors, și Waymo, o filială a Google, să perceapă bani pentru curse ca parte a programului de desfășurare a serviciilor de pasageri cu vehicule autonome fără șofer al statului, conform agendei întâlnirii.

Simpatie pe rețelele de socializare

Videoclipurile cu mașini fără șofer cu conuri pe capote au adunat mii de aprecieri pe Twitter și i-au determinat pe Safe Street Rebel să numească zilele care preced întâlnirea ca "săptămâna conului".

"Este foarte distractiv", a spus unul dintre organizatori despre a pune conuri pe capotele taxiurilor-robot. "Nu deteriorăm proprietatea nimănui, este foarte ușor de reparat, dar este o tactică amuzantă și eficientă care a avut un ecou foarte mare."

Waymo însă nu vede aceeași frivolitate pe care o descrie organizatorul. Ei spun că schema cu conuri reflectă o lipsă de înțelegere a modului în care funcționează vehiculele autonome și este "vandalism și încurajează un comportament nesigur și lipsit de respect pe drumurile noastre", a declarat un purtător de cuvânt pentru Guardian. Ei spun că vor suna poliția la oricine este prins interferând cu flota lor.

Organizatorul, care a cerut să rămână anonim din cauza potențialelor acțiuni legale sau punitive, a spus că acesta este doar cel mai recent dintre mai multe acțiuni pe care Safe Streets Rebel le-a făcut în scopul de a scoate mașinile de pe străzile orașului, de a obține mai mulți bani pentru transportul public și de a menține siguranța pietonilor și bicicliștilor. De obicei, ei se concentrează pe șoferii umani, dar ei susțin că mașinile fără șofer prezintă multe riscuri pentru siguranță și mediul înconjurător, dar sunt vândute ca o alternativă puternică la vehiculele conduse de oameni.

„Vrem orașe sănătoase”

"Ele necesită totuși drumuri largi, uzură a anvelopelor, au camere peste tot", a spus organizatorul despre taxiurile-robot. "Nu este doar despre 'sunt ele mai sigure decât un șofer uman?' Vrem orașe sănătoase care nu necesită aceste capsule tehnologice de supraveghere care se mișcă în jur."

Safe streets rebel nu este singur în scepticismul său față de taxiurile fără șofer. La sfârșitul lunii iulie, șeful pompierilor din San Francisco, Jeanine Nicholson, a îndemnat statul să meargă încet cu privire la permisiunea flotelor de mașini fără șofer să circule pe străzile orașului 24x7. Mașinile fără șofer au fost acuzate că blochează vehiculele de urgență și autobuzele.

Ce evenimente au ajuns în presă

Incidente care au atras atenția presei au inclus un taxi-robot Cruise care părea să stea nemișcat în mijlocul unui atac armat timp de câteva minute la începutul lunii iunie. În ianuarie, un pompier a fost nevoit să spargă geamul unei mașini Cruise pentru a o opri după ce mașina aproape că a trecut peste furtunurile care erau folosite pentru a stinge un incendiu de casă.

În plus, departamentul de vehicule motorizate din California a înregistrat aproape 70 de rapoarte de coliziune cu vehicule autonome anul acesta, inclusiv un incident din 21 mai din San Francisco în care un câine a fost lovit și ucis de un vehicul Waymo care funcționa în mod autonom, dar cu un angajat pe scaunul din față, conform raportului DMV.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel