Pentru aceasta, Facebook a început să îi curteze pe marii producătorii de conţinut de pe YouTube şi pe starurile acestora pentru a îşi distribui direct pe reţeaua de socializare clipurile pe care în prezent aceştia le postează pe site-ul de partajare de fişiere video deţinut de Google, potrivit theguardian.com.
Deja unii producători de conţinut pentru YouTube, inclusiv Maker Studios, parte a Walt Disney Co., şi Collective Digital Studio, au început experimentele în acest sens şi au distribuit pe Facebook o parte dintre cele mai cunoscute seriale ale lor difuzate pe YouTube.
Astfel, seria animată \"Annoying Orange\", creată studiourile Collective, a devenit disponibilă şi pe reţeaua de socializare. Aceste clipuri video le apar utilizatorilor Facebook în cadrul fluxului de ştiri (\"news feed\") şi pe paginile individuale ale creatorilor acestora.
Strategia competitivă a Facebook nu este o surpriză, în condiţiile în care se estimează că veniturile din publicitate ale lui YouTube vor creşte de la 5,9 miliarde de dolari, în 2014, la 8,9 miliarde de dolari, în 2016.