Criza economică afectează consumul românilor. Factura la întreținere sau achitarea ratelor la bănci au avut întâietate în organizarea bugetului românilor, care au preferat fie să-și reducă consumul, fie sa apeleze la achiziționarea unor produse mai ieftine.
Cu toate că, în perioada februarie-decembrie 2011 a scăzut procentul celor care declară că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% în februarie 2011 la 42,8% în decembrie, 72,2% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine. Astfel, 46,3% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 10% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, iar 15,9% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică.
Creşterea preţurilor (59%), reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,9%), pierderea locului de muncă (18,6%), creşterea ratelor la credite din cauza devalorizării leului (15%) sau pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%) sunt responsabile de modificările de comportament ale românilor privind consumul.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000, fiind membră ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).