Telescopul spațial TESS va căuta planete pe care poate exista viață

NASA a lansat cu succes miercuri un nou telescop spaţial, construit cu un buget de 337 de milioane de dolari, ce are misiunea de a identifica exoplanete cu mărimi comparabile cu cea a Terrei şi care ar putea să susţină viaţa.

Noul dispozitiv, Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), a fost lansat de la baza Cape Canaveral din Florida la ora locală 18.51 (joi 01:51 ora României), fiind propulsat în spaţiu la bordul unei rachete din gama Falcon 9, construită de compania americană SpaceX, informează AFP citat de Agerpres.

Va transmite începând din iulie

NASA a confirmat, de asemenea, că la ora locală 19:53 (joi 02:53 ora României) cele două panouri solare ale dispozitivului spaţial s-au deschis cu succes. Apoi, telescopul american va avea nevoie de aproximativ două luni până va ajunge la orbita sa finală. Primele date ştiinţifice ce vor fi transmise de TESS sunt aşteptate în luna iulie.

Descoperirea de lumi noi

„Suntem încântaţi că TESS este pe cale să ne ajute să descoperim lumi pe care încă nu ni le-am imaginat, lumi care ar putea fi locuite sau care ar putea să susţină viaţa”, a declarat Thomas Zurbuchen, unul dintre coordonatorii misiunilor concepute de NASA. Potrivit agenției spațiale americane, TESS va putea să descopere aproximativ 20.000 de exoplanete, din care o cincime ar putea avea mărimi comparabile cu cea a Terrei şi aproape 500 vor fi de două ori mai mari decât planeta noastră.

De serviciu, timp de doi ani

Pe parcursul următorilor doi ani, misiunea acestui telescop spaţial va fi aceea de a scana stele aflate la distanţe relativ apropiate în raport cu Soarele şi care, din acest motiv, se numără printre cele mai strălucitoare de pe cer, cu scopul de le găsi pe acelea în jurul cărora orbitează planete.

[citeste si]