EXCLUSIV  Premiile Săptămânii Internaţionale ale Criticii, la Mostra del Cinema de la Veneţia

Magdalena Popa Buluc / 13 sep 2017 / 13:26 Salveaza PDF Comentarii
Team Hurricane
Team Hurricane

Săptămâna Internaţională a Criticii, secţiune autonomă şi paralelă, organizată de Sindicatul Naţional al Criticilor de Cinema Italieni în cadrul celei de a 74-a ediţii a Festivalului Internaţional al Artei Cinematografice al Bienalei de la Veneţia, a acordat, la cea de a 32-a ediţii a secţiunii Premiul Publicului SIAE, Premiul Mario Serandrei – Hotel Saturnia pentru Cea Mai Bună Contribuţie Tehnică şi Premiul Circolo del Cinema di Verona.

Premiul Publicului, în valoare de 5.000 de euro, acordat graţie susţinerii Societăţii Italiene a Autorilor şi Editorilor, a revenit peliculei Temporada de caza a regizoarei argentiniene Natalia Garagiola, o coproducţie Argentina, SUA, Germania, Franţa, Qatar.

 

(w670) Temporada

Temporada de Caza

 

Avându-i în distribuţie pe Lautaro Bettoni, Germán Palacios, Boy Olmi, Rita Pauls, Temporada de caza este povestea lui Ernesto, un respectat ghid de vânătoare care trăieşte în Patagonia cu noua sa familie. După moartea primei soţii, Ernesto trebuie să-l găzduiască pe fiul lui, Nahuel, pe care nu l-a văzut de peste 10 ani. Băiatul este obligat să se mute de la Buenos Aires şi nu ezită să-şi manifeste ostilitatea faţă de tatăl său.

Natalia Garagiola a semnat scenariul şi regia acestui lungmetraj de debut, demonstrând cum poate fi gestionată o poveste în întregime masculină, femeile şi copiii fiind personaje secundare.

Cinema-ul s-a aplecat adesea asupra relaţiilor dificile dintre copii şi părinţi, încercând să evite retorica uscată, dar şi sentimentalismul. Garagiola îşi plasează acţiunea în munţii înzăpeziţi din sudul Argentinei, alegând ca personaj principal un bărbat dur ca şi locurile în care a ales să trăiască. Distanţa dintre capitală şi acest ţinut înzăpezit este abisală. Aşa cum abisală este şi distanţa dintre Ernesto şi fiul lui.

Premiul Circolo del Cinema di Verona a fost acordat filmului Tean Hurricane, regizat de daneza Annika Berg.

Este un film cu Eja Penelope Roepstorff, Ida Glitre, Ira Rønnenfelt, Maja Leth Bang, Mathilde Linnea Daugaard, vizând în special publicul feminin, despre un grup de adolescenţi care combină elemente ale imaginaţiei cu materiale documentare: singurătate, puterea feminină de seducţie, conotaţia veşmintelor ca în codurile culturii populare japoneze, graffiti, vibratoare, prietenie, artă, foc, teamă, “mama şi tata”, anorexia, piercingurile făcute în casă… Tinere radicale într-o lume mediocră.

Regizoarea urmăreşte viaţa estivală a 8 adolescente contactate prin reţelele sociale şi invitate să facă parte dintr-un spaţiu dedicat tinerilor. O face printr-o multitudine de resurse vizuale, de la cele mai simple la cele mai elevate. Pelicula încearcă să arate un univers feminin în formare, care exclude aproape în totalitate prezenţa celuilalt sex şi care se dezvăluie complet, relevându-şi propria fragilitate şi găsind în aceste confesiuni improvizate o forţă ce provine din reacţia grupului.

Obiectivul este interesant pentru că foarte rar o privire asupra tinerilor le permite să “fie”. Rezultatul convinge totuşi numai parţial, pentru că în mai multe ocazii ai senzaţia unei “puneri în scenă” a situaţiilor şi mai puţin a prezenţei discrete a unei camera de filmat care să permită o totală libertate de expresie.

Premiul Mario Serandrei – Hotel Saturnia pentru Cea Mai Bună Contribuţie Tehnică a fost conferit peliculei Les Garçons Sauvages de Bertrand Mandico, o peliculă reuşită datorită unei mari forţe vizuale şi puterii de seducţie a imaginilor căreia este greu să-i rezişti.

Cinci adolescenţi de familie bună comit o crimă teribilă, comportându-se ca o bandă de sălbatici. Reeducarea lor este încredinţată unui căpitan de navă care are metode oarecum barbare pentru a-i readuce pe drumul bun.

Artistul vizual francez Bertrand Mandico, care are la activ câteva scurtmetraje experimentale selecţionate la Cannes, se afirmă cu primul său lungmetraj în care foloseşte întregul catalog de imagini ale cinema-ului de artă, nu numai contemporan.

Dacă trama conţine ecouri ale Portocalei mecanice sau ale peliculei Împăratul muştelor, Les Garçons Sauvages, titlu a cărui referinţă la Truffaut nu este întru totul întâmplătoare, pare să se apropie mai ales de The Night of the Hunter, de la care a luat seducţia Răului în starea lui primară.

Mandico iubeşte profund cea de a şaptea artă, de la Genet la Fassbinder şi la Jean Cocteau şi are o plăcere entuziasmantă pentru experimentarea vizuală, ca şi pentru cercetarea filologică.

 

(w670)

Les Garçons Sauvages

 

Filmat în alb şi negru, împăstat şi în acelaşi timp transparent, întretăiat de câteva secvenţe color, Les Garçons Sauvages surprinde prin crearea minuţioasă a unui imaginar “luxuriant şi fetid” ca şi vegetaţia insulei pe care se desfăşoară acţiunea.

Delegatul General Giona A. Nazzaro a comentat actuala ediţie ca fiind “sub semnul doamnelor. O ediţie care a celebrat extraordinara diversitate a talentelor şi a noului cinema. O ediţie primită cu mare dragoste şi preţuire de public. O ediţie care a relevat 7 noi autori despre care se va mai auzi mulţi ani de acum înainte. Aceasta este munca şi misiunea SIC”.

Selecţia Săptămânii Internaţionale a Criticii a fost realizată de Delegatul General Giona A. Nazzaro împreună cu membrii comisiei de selecţie: Luigi Abiusi, Alberto Anile, Beatrice Fiorentino şi Massimo Tria şi a cuprins 7 opere de debut în concurs şi două evenimente speciale, prezentate şi ele în avanpremieră mondială.

VOTEAZA ARTICOLUL
   Pozitive: +3    Negative: 0

TOP STIRI CELE MAI...






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Vezi versiunea de mobil a siteului

nxt.m