Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Internetul mobil, cel mai afectat de incidente de securitate în anul 2019

Un raport ANCOM, dat publicității, arată că internetul mobil a fost serviciul telecom cel mai afectat de incidente de securitate în anul 2019.

Informaţiile colectate de la furnizori şi analizate de către ANCOM arată o creştere importantă a numărului incidentelor de securitate cu impact semnificativ - cu peste 40% (de la 556 la 794) în anul 2019 faţă de anul 2018. Cu toate acestea, operatorii au avut un timp mediu de soluţionare a incidentelor sub 6 ore, înregistrându-se doar o uşoară creştere faţă de anul trecut.

Conexiuni afectate

 

”Conform datelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicaţii privind incidentele care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în 2019 s-au înregistrat 794 de incidente cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în creştere cu 43% faţă de 2018. Acestea au afectat, în total, peste 23 de milioane de conexiuni.

Dacă în anii 2017 şi 2018 cele mai afectate servicii au fost cele de telefonie mobilă şi SMS, în anul 2019 cele mai multe conexiuni afectate de incidente semnificative sunt cele de internet mobil şi transmisiuni de date mobile (aproximativ 10,47 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de telefonie mobilă şi SMS (aproximativ 9,16 milioane de conexiuni), retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 1,47 milioane de conexiuni), telefonie fixă (aproximativ 1,21 milioane de conexiuni), cele mai puţin afectate fiind cele de internet fix şi transmisiuni de date fixe (aproximativ 1,19 milioane de conexiuni).

Anul trecut, numărul mediu al conexiunilor afectate de un incident a fost de 28.859 de conexiuni, în creştere faţă de 2018, când un incident avea, în medie, repercusiuni asupra a puţin peste 24 de mii de conexiuni.

Durata totală a incidentelor raportate în 2019 este de 4.573 ore, în creştere faţă de anul precedent (2.808 ore). Durata medie a unui incident a fost de 5 ore şi 46 minute, de asemenea în uşoară creştere faţă de 2018 (5 ore şi 3 minute), dar în scădere faţă de 2017 (8 ore şi 49 minute)”, se arată într-un comunicat de presă. 

Distribuţia geografică

 

Din punct de vedere al ariei geografice afectate, în 542 din cazuri (68% din numărul total de incidente) au fost afectate resurse dintr-un singur judeţ, iar 4 incidente au avut un impact la nivel naţional.

Teleorman a fost cel mai afectat judeţ, 90 de incidente cu impact semnificativ afectând buna funcţionare a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice din judeţ, urmat de Giurgiu cu 69 de incidente, Gorj cu 68 de incidente şi Olt cu 67 de incidente. Judeţele cel mai puţin afectate în 2019 au fost Tulcea cu 13 incidente, Covasna, Sălaj şi Botoşani, în cazul cărora au fost raportate câte 14 incidente.

Resursele afectate

 

Din punct de vedere al resurselor afectate, în cele mai multe cazuri acestea fac parte din categoriile medii de transmisiune, staţii de bază şi controlere mobile şi echipamente din noduri de transmisiune.

În cadrul a 20 de incidente au fost afectate concomitent mai multe categorii de resurse, producerea acestora având multiple cauze (fenomene naturale, producerea concomitentă a două evenimente distincte ori acţiuni rău intenţionate).

Raportul ANCOM



Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice în anul 2019 a fost realizat pe baza informaţiilor puse la dispoziţie de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligaţia de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy