Instituțiile financiare cu un nivel ridicat de creștere folosesc date și analiza datelor pentru a-și crește veniturile

[] []

27 ian 2015 / 11:17
Salveaza PDF Comentarii

Deşi 83% dintre directorii executivi din zona serviciilor financiare susţin că datele reprezintă un activ important al companiilor lor, 47% dintre aceștia afirmă că nu conștientizează pe deplin valoarea acestor informații, se arată în studiul EY intitulat The science of winning in financial services. Conform studiului, companiile care înregistrează cele mai înalte rate de creştere sunt cele mai predispuse să maximizeze potenţialul datelor pe care le deţin.

Deşi 83% dintre directorii executivi din zona serviciilor financiare susţin că datele reprezintă un activ important al companiilor lor, 47% dintre aceștia afirmă că nu conștientizează pe deplin valoarea acestor informații, se arată în studiul EY intitulat The science of winning in financial services. Conform studiului, companiile care înregistrează cele mai înalte rate de creştere sunt cele mai predispuse să maximizeze potenţialul datelor pe care le deţin.

Mai mult de un sfert (27%) dintre companiile cu nivel ridicat de creștere – care au atins o creștere anuală a EBITDA de 15% sau mai mare în ultimii doi ani – își acordă calificativul "excelent" în obținerea de informaţii utile din datele existente, în măsură să îmbunătăţească nivelul general de competitivitate şi de performanţă – în comparaţie cu doar 12% dintre companiile cu un nivel mai mic de creştere. De asemenea, 35% dintre companiile cu un nivel de creştere ridicat afirmă că au atins un grad "înalt de maturitate" în această zonă.

Companiile cu un nivel ridicat de creștere sunt de două ori mai dispuse să se concentreze pe analiza datelor în zonele generatoare de venituri cum ar fi marketingul şi vânzările, conform rezultatelor studiului. Aceste organizaţii prelucrează datele şi le aplică în mod strategic la nivelul întregii activități de business.

 

Tehnologia este doar o piesa din puzzle

Valorificarea capabilităţilor de analiză a datelor, care generează avantaje competitive, se extinde dincolo de investiţiile în tehnologie. Companiile cu rate înalte de creştere sunt mai predispuse să crească nivelul de cheltuieli în zone precum managementul schimbării şi cel al resurselor şi competențelor. 24% dintre acestea au declarat că intenţionează să-şi crească cu cel puțin 20% nivelul de cheltuieli în ambele zone în următorii doi ani, faţă de doar 7% dintre companiile care înregistrează rate mici de creştere.

Anterior, firmele îşi concentrau eforturile de analiză a datelor în zona financiară. În prezent, însă, se estimează că la nivelul funcției de marketing vor fi vizibile în viitorul apropiat îmbunătățiri semnificative ale analizei datelor care susțin activitatea de business. 

Conform studiului, funcţiile cele mai avansate de analiză inteligentă a datelor din cadrul companiilor cu rate înalte de creştere se regăsesc în zonele de vânzări (24%), cea financiară (22%) şi de marketing (14%), în vreme ce pentru alte companii funcţia financiară a deţinut poziţia dominantă.

Hyong Kim, EY Global and Americas Financial Services Data and Analytics Leader, declară: "Instituțiile financiare îşi concentrează eforturile de analiză a datelor în identificarea de noi oportunităţi de creştere a veniturilor pe baza explorării tuturor informațiilor despre clienţi, deşi cele mai multe companii mai au multe de făcut în această zonă. Dezvoltarea unei viziuni clare asupra a cum își propun să analizeze datele va ajuta companiile să-şi definească cum pot genera valoare informaţiile, atât pentru companie, cât şi pentru clienţii ei, din ce în ce mai conectaţi."

 

Deficitul de competențe afectează companiile

În timp ce doar 4 din 10 companii au desemnat un Chief Data Officer, la nivel de ansamblu, companiile se străduiesc să găsească și să-și completeze echipele cu analişti de date care dețin competențele necesare. Doar 7% dintre companiile de servicii financiare intervievate afirmă că dispun de un număr suficient de analişti de date în întreaga structura organizațională.

Conform studiului, acest deficit se datorează parţial companiilor care solicită la angajare atât competențe teoretice în prelucrarea datelor, cât și experienţă în zona aplicaţiilor comerciale. În pofida salariilor competitive oferite de instituțiile financiare, potenţialii candidaţi care întrunesc ambele condiţii dispun de oferte atrăgătoare din partea altor sectoare de activitate, în special din industria high-tech.

 

Preocupările privind normele de reglementare şi de confidenţialitate a datelor continuă să domine

Cele mai importante două obstacole în calea maximizării utilizării datelor de către companii sunt legate de normele de reglementare (43%) şi de restricţiile privind confidenţialitatea datelor (36%). Astfel, una din cinci companii de servicii financiare (21%) se aşteaptă la o creştere de 20% a cheltuielilor privind asigurarea confidenţialităţii datelor în următorii doi ani, iar 15% dintre ele la creşterea cheltuielilor cu procedurile de guvernanţă și supraveghere.

Sunt mai puţine însă companiile care se așteaptă la astfel de creşteri ale investiţiilor legate de date în zona de resurse umane (11%), a managementului schimbării (13%) sau a tehnologiei (13%).

Aurelia Costache, Financial Services Industry Advisory Leader, EY România, declară: "Instituțiile financiare încep să realizeze potenţialul uriaş al datelor pe care le deţin şi depun eforturi mari pentru a le exploata valoarea. Prin urmare, subiectele legate de strategia valorificării datelor au început să apară tot mai des în definirea strategiilor de business ale băncilor. Pe piața din România observăm tendințe similare cu cele evidenţiate în studiul nostru global: instituţiile financiare fac tranziţia de la iniţiativele de management al datelor legate de cerinţele de conformitate, către activităţi de data analytics în zone cu potenţial de creştere a veniturilor precum marketingul şi vânzările.

Una dintre provocările cheie pe care aceste companii trebuie să le depăşească este conştientizarea şi disponibilitatea de a efectua o auto-evaluare onestă pentru a determina nivelul de maturitate al organizaţiei și de a decide unde să îşi concentreze energiile pentru a asigura un nivel ridicat de calitate al datelor folosite – cheia succesului în era digitală."

Raportul complet The science of winning in financial services poate fi citit la adresa ey.com/Fsdataanalytics.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26