De ce anvelopele au peri de cauciuc

Foto: Freepik
Foto: Freepik

Perii de cauciuc de mici dimensiuni sunt un detaliu pe care îl observăm aproape de fiecare dată când cumpărăm anvelope noi. Aceste detalii aparent nesemnificative ridică întrebări interesante: de ce au anvelopele peri de cauciuc și ce se întâmplă dacă îi tai.

Perii de cauciuc sunt rezultatul procesului de fabricare al anvelopelor. Aceștia nu au nicio funcție specifică și nici nu afectează performanța anvelopei. De fapt, sunt doar un produs secundar al procesului de turnare, un fel de marcă de fabricație care atestă că anvelopa este nouă și pot fi chiar îndepărtați fără probleme.

Procesul de fabricare al anvelopelor presupune amestecarea cauciucului cu alte substanțe chimice pentru a forma o masă omogenă. Materialul obținut este plasat apoi într-o matriță care are mici orificii, rolul acestora fiind de a permite aerului și excesului de cauciuc să iasă în timpul procesului de vulcanizare, scrie tyrepower.com.

Vulcanizarea este procesul prin care cauciucul este încălzit și presurizat, ceea ce face ca acesta să se întărească și să dobândească caracteristicile dorite, cum ar fi rezistența și durabilitatea. Atunci când cauciucul este presat în matriță, excesul de cauciuc scapă prin orificiile de ventilație, formând mici peri pe suprafața produsului final. După vulcanizare, anvelopele sunt scoase din matriță și inspectate. De obicei, aceste mici firicele rămân pe anvelopă, dar cu timpul și cu utilizarea, ele se uzează și dispar. Deși nu îndeplinesc o funcție specifică, prezența perilor indică faptul că anvelopa este nouă și nefolosită.

Chinezii lansează DiSus, un sistem inteligent de suspensie

BYD a prezentat sistemul de suspensie la un eveniment tehnologic la sediul său din Shenzhen. Atracția vedetă a fost un supermașină Yangwang U9 echipată cu DiSus-X, o versiune mai avansată a sistemului. Mașina a demonstrat că poate sări, dansa și legăna ca legendarii low riders.

Dar nu, asta nu este doar spectacol: acest sistem promite să îmbunătățească siguranța și performanța mașinilor electrice. Datorită DiSus, mașina este mai agilă și mai potrivită pentru diferite situații de conducere: suspensiile inteligente reduc riscul de răsturnare și limitează mișcările ocupanților în timpul virajelor de mare viteză, accelerarea sau frânarea de urgență, scrie Futuro.

Datorită sistemului DiSus, în cazul unei anvelope perforate, mașina poate să nu fie nevoită să se oprească, deoarece este perfect capabilă să continue pe trei roți. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel