Cannes 2019. Filmul de animaţie 'J'ai perdu mon corps', premiat în secţiunea Semaine de la Critique

Filmul de animaţie 'J'ai perdu mon corps', regizat de cineastul francez Jeremy Clapin, şi islandezul Ingvar E. Sigurosson, pentru rolul său din 'A White, White Day', au fost recompensaţi miercuri de juriul Semaine de la Critique, secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes, informează AFP.

Juriul din acest an, prezidat de regizorul columbian Ciro Guerra, a acordat Marele Premiu al acestei secţiuni, sponsorizat de Nespresso, filmului 'J'ai perdu mon corps', primul lungmetraj al regizorului Jeremy Clapin, care prezintă două poveşti - aceea a unei mâini care evadează dintr-un spital pe străzile din Paris în căutarea proprietarului său şi aceea a lui Naoufel, un tânăr bărbat ghinionist, care se îndrăgosteşte de tânăra Gabrielle, scrie Agerpres.

Acest lungmetraj animat, care şi-a propus încă de la bun început ambiţia de a fi 'incontestabil adult', are la bază romanul 'Happy hand', de Guillaume Laurant, scenaristul celebrului film 'Amelie', şi combină registre şi tonalităţi diverse: fantasticul, poveşti de iubire, dramă. Pentru al doilea an, secţiunea Semaine de la Critique a atribuit premiul Revelaţia masculină. Acest trofeu, atribuit de Fundaţia Louis Roeder, i-a revenit islandezului Ingvar E. Sigurosson pentru rolul unui văduv animat de ideea răzbunării în filmul 'A White, White Day', regizat de Hlynur Palmason.

Premiul Prix Canal+ pentru scurtmetraj a fost câştigat de 'Ikki Illa Meint', de Andrias Hogenni. Premiul Decouverte Leitz Cine pentru scurtmetraj a revenit producţiei She Runs, de Qiu Yang. Premiul decernat de Societatea autorilor şi compozitorilor dramatici (SACD) a fost atribuit cineastului guatemalez cu origini belgiene Cesar Diaz, autorul peliculei 'Nuestras Madres', în care un tânăr antropolog pleacă în căutarea tatălui său, un luptător de gherilă dispărut în războiul civil. Cesar Diaz este primul regizor din Guatemala care a fost selectat la Cannes.

Premiul decernat de Fundaţia Gan pentru Difuzare a revenit în acest an companiei The Joker Films, distribuitorul francez al filmului 'Vivarium', regizat de Lorcan Finnegan. Juriul celei de-a 58-a ediţii a secţiunii Semaine de la Critique a fost completat de actriţa franco-britanică Amira Casar, producătoarea franco-daneză Marianne Slot, criticul de film Djia Mambu şi regizorul italo-american Jonas Carpignano. Printre producţiile cinematografice selectate în acest an în secţiunea Semaine de la Critique s-a aflat şi scurtmetrajul românesc 'Ultimul drum spre mare', regizat de Adi Voicu. Consacrată descoperirii noilor talente din industria cinematografică, această secţiune, înfiinţată în 1962, selectează doar cineaşti aflaţi la primul sau la al doilea lungmetraj din carierele lor.