Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

EXCLUSIV  Atenție la BANII de pe CARD! Elena Cristian: ”Mi-au luat banii, fără a face vreo comandă”. Răspunsul incredibil al băncii

Încurcate sunt căile plăților online, aș spune. Pentru că, deși în ultimii ani, tranzacțiile online sunt tot mai sigure, există și situații în care te poți trezi cu bani luați de pe card, fără să fi autorizat asta. Și evident, fără să fi făcut vreo comandă.

Concret, în decembrie 2019 am făcut o comandă pe un site din afara țării, am plătit cu cardul de credit. Fiind vorba de o companie de peste Ocean, banca la care am cardul de credit m-a sunat dis-de-dimineață să mă întrebe dacă am făcut acea plată și o autorizez.

Eu îmi consult zilnic istoricul tranzacțiilor cu cardul. Deh, deformație profesională. Vreau să știu din mai multe surse că am cheltuit banii. Ieri, observ eu că am făcut o plată către o companie de la care eu, cu siguranță, nu comandasem nimic. Și nici nu autorizasem vreo plată. Era aceeași din decembrie, aceeași sumă. Sigur că nu am putut să nu mă întreb dacă nu cumva era scris ceva pe acolo cu litere mici, poate nu am citit eu tot atunci și am autorizat ceva. Și chiar dacă ar fi fost așa, efectuarea unei plăți cu cardul de credit trebuie autorizată de fiecare dată.

Și așa cum ne spun alții mai înțelepți ca noi: am luat-o pas cu pas. Am dat un email la companie, au trecut 24 de ore, niciun răspuns.

Apoi, am sunat la call-center-ul băncii unde am cardul de credit. Am fost îndrumată să revin azi dimineață, "pentru ca este o situație nemaiîntâlnită", eu cerând doar să nu mai fie efectuată pe viitor nicio plată către această companie.

Am sunat astăzi la 9.00 la bancă și am avut norocul să-mi răspundă șeful agenției unde am conturile, care mi-a spus ceva ce m-a înspăimântat: "este posibil ca acea companie să fi păstrat datele dvs. de card și astfel retragerile să fie făcute fără autorizație, periodic". Cât privește solicitarea mea de a stopa plățile neautorizate... "nu se poate"

Dialog:

Eu: și ce pot face?

El: putem să blocăm cardul cu totul. Apoi faceți o cerere și emitem alt card. Durează, dar e cel mai sigur. 

Eu: pot face cererea acum?

El: dacă veniți la bancă, da. 

Eu: on-line nu se poate?

El: nu, doar la ghișeu. 

Discuția a fost mult mai lungă. Sigur că voi opta pentru blocare card, emitere altul. Și în paralel voi încerca să dau de cei care îmi iau banii din cont.

Dar mi se pare foarte GRAV să ți se ia bani din cont fără să autorizezi asta. Și mai mult, să nu poți stopa asta, fiind vorba de banii tăi.

În concluzie, verificați-vă extrasele periodic și dacă vedeți ceva suspect, fuguța la ghișeu... Digitalizarea este o poveste de adormit izolați, în România!

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy