Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Șase motive pentru care ești obosit tot timpul

Lipsa de somn nu este singurul lucru care duce la oboseală. Micile lucruri pe care le faci sau nu le faci duc la o permanentă stare de oboseală, mentală și fizică. 

Specialiștii au dezvăluit obiceiurile rele comune care duc la starea de oboseală, potrivit time.com. 

Iată șase obiceriuri care vă epuizează mental și fizic: 

1. Săriți peste exercițiile fizice când sunteți obosiți. 20 de minute de exerciții fizice, trei zile pe săptămână este rețeta recomandată în urma unui studiu realizat la Universitatea din Georgia. La studiu au participat adulți sedentari, cu stare de oboseală continuă, care, după șase săptămâni, s-au simțit energici. 

2. Nu beți suficientă apă. Amy Goodson, dietetician pentru Texas Health Ben Hogan Sports Medicine, subliniază că lipsa de apă din organism face sângele mai gros și inima pompează mai puțin eficient, reducând viteza la care oxigenul și substanțele nutritive ajung la mușchi și organe. 

3. Nu consumi suficient fier. Deficitul de fier reduce energia și puterea de concentrare. Goodson recomandă, pentru reducerea stării de anemie, să mâncați: carne de vită, tofu, nuci, legume cu frunze verzi, unt de arahide, fasole și să luați vitamina C, pentru că ajută la absorția mai bună a fierului. 

4. Ești perfecționist. Încercarea de a fi perfect te determină să muncești mai mult și mai greu decât este necesar. Irene S. Levine, PhD, profesor de psihiatrie la  New York University School of Medicine, atrage atenția că "dacă vă stabiliți obiective de nerealizat, la sfârșit nu va exista niciun motiv de auto-satisfacție" și recomandă stabilirea unor limite. 

5. Sari peste micul dejun. Alimentele pe care le mănânci funcționează ca un combustibil pentru corpul tău. Pentru că pe timpul nopții corpul tău folosește ceea ce ai mâncat la cină pentru menținerea pompării sângelui, dimineața nu trebuie să săriți peste micul dejun. Goodson recomandă: fulgi de ovăz, unt de arahide, fresh, lapte degresat, ouă cu două felii de pâine prăjită din grâu integral sau iaurt grecesc. 

6. Te bazezi pe cofeină. Cafeaua este bună, dar până la trei căni pe zi și cu șapte ore înainte de culcare. În plus, multă cofeină în corp va avea efectul advers, adică stări de amețeală și oboseală. 

Alte motive care duc la oboseală sunt: mănânci fast food, muncești în vacanță, îți verific mail-ul înainte de culcare, ai un birou dezordonat, bei un pahar de vin înainte de somn, adormi târziu în week-end. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy