€ 4.8338
|
$ 4.4477
|
Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Sport. Ghid pentru cei care își doresc o viaţă activă, dar se tem

Rodica Mitu / 14 iun 2017 / 17:58
Sport
Sport

Andreea Sava mărturiseşte că a avut nevoie de multă ambiție și determinare pentru a-şi schimba stilul de viață.

Jurnalista a realizat un scurt ghid entru cei care-și doresc să facă mișcare dar se tem că nu pot:

1. Minimul de echipament

Eu sunt adepta exerciţiilor în care te foloseşti de propria greutate şi fac recomandări în consecinţă. Aşadar, nu ai nevoie decât de o saltea şi, pentru anumite exerciţii, de greutăţi de ţinut în mână, adică gantere. Pentru femei, sunt suficiente cele de maximum 3 kg. Eu mai folosesc şi de 5 kg la anumite antrenamente dar nu este cazul la început. Când veţi ajunge avansaţi, oricum veţi şti suficiente lucruri încât să faceţi propriile alegeri.

Faptul că nu aveţi gantere sau saltea nu este un motiv ca să amânaţi începerea programului de antrenament acasă sau să renunţaţi de tot. Puteţi folosi două sticle de plastic de 0,5L umplute cu apă (cele de Coca Cola au forma ideală) şi o pătură pliată în două sau în trei în loc de saltea. Uitaţi-vă cu atenţie în casă. Soluţiile sunt peste tot în jurul vostru.

2. Începe cu exerciții simple

Înainte de toate, trebuie să-ţi obişnuieşti corpul cu mişcarea. Dacă începi direct cu exerciţii epuizante, îţi va fi groază de a două zi când te vei gândi că trebuie să te apuci de ele. În plus, ca orice altceva, şi sportul acasă se învaţă. Te poţi accidenta făcând exerciţii prea complicate sau te vei complexa fiindcă te vei chinui să le faci. Pe măsură ce avansezi, vei trece şi la lucruri mai complicate.

Când le alegi, vor fi foarte tentante antrenamentele HIIT (High Intensity Interval Training – exerciţii executate la intensitate mare pe intervale scurte) datorită faptului că durează puţin şi rezultatele se văd rapid. Atenţie, însă. Acest tip de antrenament nu este pentru începători. Trebuie să ai condiţie fizică şi să stăpâneşti foarte bine mişcările de fitness de bază.

3. Ascultă-ți corpul

Opreşte-te dacă simţi orice durere acută. E normal să simţi muşchii lucrând, să-ţi depăşeşti în fiecare zi limitele ca să evoluezi dar nu trebuie să forţezi. Când simţi că nu mai poţi, mai continuă puţin şi apoi opreşte-te chiar dacă nu reuşeşti să duci exerciţiul până la capăt. Vei reuşi când corpul tău va fi mai puternic.

4. Începe cu antrenamente de 15-20 de minute

Mi se pare durata optimă: suficient de scurtă pentru a o introduce în programul zilnic, oricât ai fi de ocupat (de exemplu, în loc să stai pe canapea, poţi să te antrenezi în timp ce te uiţi la TV) şi suficient de lungă pentru a reprezenta un angajament. Trebuie să demonstrezi că nu e vorba despre o toană ci chiar vrei să-ţi schimbi viaţa. Dacă nu eşti dispus(ă) să faci un efort mic, oricum te vei lăsa.

 

Citiţi continuarea AICI.

 

[citeste si]

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25