”Ce să faci, boss, nu merge așa” transmite economistul Iancu Guda, ironic, în timp ce analizează cifrele taximetriei din România în paralele cu cele ale UBER.
Economistul Iancu Guda a analizat ”războiul taximetriștilor declanșat împotriva companiilor de ride sharing (UBER, Bolt etc.)”.
”Iată motivul, ca întotdeauna: BANII!
Piața tradițională de taximetrie a rămas la 1.1 mld lei venituri în ultimii 5 ani, timp în care PIB-ul a crescut nominal cu 59% și salariul mediu cu 50%… Fac profit bunicel de 18% dar nu prea mai investesc (activele fixe au scăzut de la 300 mil în 2018 la 259 mil în 2022). Problema lor este că pierd clienți: în București -28% în ultimii 5 ani, Constanța -9% sau Cluj -6%.
Ce să faci, bo$$$, nu merge așa... ”nici nu mă mișc până la Gara de Nord fără 100 lei, sau 80 lei fără bon”.
Doar UBER a crescut de la 11.3 mld USD (2018) la 37.28 mld USD (2023), estimez că au venituri brut în România aproape de 373 mil RON, deși activează doar în 20 de orașe cu populație de 6,5 mil locuitori, zone unde taximetria clasică (ATENȚIE: 8.308 companii) au venituri de 800 mil lei, când o singură companie modernă, digitală și transparentă face aproape jumătate din cât fac 8.308 companii învechite.
Evident că cei care pierd sunt deranjați (miza oportunităților de profit pierdut este de cca 20 milioane euro/an). Ce să faci bosss, e grele cu economia digitală, transparență și competitivă! Vreți să o rezolvați din lege, din pix, așa-i?” a scris analistul Iancu Guda, pe Facebook.
Problema taxi - ride-sharing nu este doar în România:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu