O fosilă dezvăluie un nou secret: Ardeii iuți există de mult mai mult timp decât se credea

Foto Ilustrativ Pixabay

O fosilă străveche de ardei iute este pe cale să rescrie istoria picantă a Capsiceae și a altor specii de plante aparținând familiei Solanaceae, care include și roșiile, cartofii și vinetele.

Până acum, oamenii de știință credeau că ardeiul iute a evoluat în America de Sud, cu cel mult 15 milioane de ani în urmă, dar studiul acestei fosile i-a împins semnificativ existența înapoi cu cel puțin 50 de milioane de ani în urmă, potrivit Fanpage.

Ca membru al Solanaceae, fosila ar putea astfel redefini geografia și cronologia evolutivă a acestei familii de plante, dezvăluind scenarii alternative de origine și difuzie.

Fosila a fost descoperită în zona Green River, o comoară geologică de-a lungul a ceea ce este acum râul Green din Colorado, Wyoming și Utah.

Ardelul iute există de cel puțin 50 de milioane de ani

Fosila care a condus la aceste noi concluzii face parte dintr-un grup de descoperiri din colecțiile Muzeului de Istorie Naturală a Universității din Colorado, descoperite inițial în anii 1990, deși identitatea sa exactă a rămas un mister de zeci de ani.

Cu toate acestea, o echipă de botaniști și paleontologi condusă de cercetători de la Universitatea din Colorado din Boulder a observat o trăsătură specifică de solanacee în fosilă - vârfuri mici la capătul unei tulpini fructifere - care a determinat studiul.

Cercetătorii nu sunt siguri de forma și culoarea exactă a acelui ardei antic, care probabil avea un capăt mai mic decât cel modern. La fel ca rudele sale, este posibil să fi fost destul de picant, potrivit Rocío Deanna, cercetător postdoctoral în ecologie și biologie evolutivă la Universitatea din Colorado și autorul principal al studiului.