Maybach, modelul creat de Mercedes pentru a lupta cu Rolls Royce sau Bentley, va fi retras de pe piață. Președintele companiei, Dieter Zetsche, a afirmat că renunțarea la brand-ul Maybach survine în urma unui deceniu de pierderi financiare. “Nu are sens să mai dezvoltăm un succesor”, a mai declarat acesta pentru ziarul Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Autor: Răzvan Băltărețu
Se pare că cei de la Mercedes au ajuns la concluzia că modelul lor de lux, seria S-Class, este superior Maybach-ului, astfel că îl poate înlocui. Atitudinea celor de la Daimler este caracterizată ca fiind cinică, de către cei de la CNN Money, față de ceea ce trebuia să fie Maybach-ul. Aceștia au folosit un Mercedes-Benz, reîmpachetat într-o limuzină opulentă, cu prețul pornind de la 350 000 € până la un milion jumătate de euro. Oamenii cu bani, către care era destinată mașina, n-au reacționat cum a prevăzut compania și proiectul s-a dovedit un eșec major.
O fi contribuit și Becali la stricarea imaginii mărcii prin reparația efectuată cu ranga
Maybach, ca marcă impozantă, se naște la finalul anilor ‘90. Atunci, Bentley și Rolls Royce erau scoase la vânzare, iar Mercedes n-a dorit să investească în vreuna din mărci. “La sfârșitul zilei, noi am spus că nu vrem să participăm la acest joc. Prețul era prea mare”, a declarat la acel moment un director executiv. BMW și Volkswagen, însă, au luat parte la joc și au cumpărat Rolls Royce-ul, respectiv Bentley-ul.
Mercedes a reacționat, după aceste achiziții, prin crearea propriul model de lux. Au decis să-l denumească după un inginer german, Wilhem Maybach, care, printre altele, a proiectat și dirijabile. După ce a apărut limuzina, compania a trebuit să-i creeze un renume, astfel că au pornit o campanie de marketing în întreaga lume, de la Hong Kong, până la Monaco pentru a atrage eventuali cumpărători. Unii dintre potențiali clienți, însă, doreau bonusuri, cum ar fi o mașină Mercedes mai ieftină, dată gratuit la pachet cu Maybach-ul proaspăt cumpărat.
În 2002, Maybach era lansată în SUA cu toată importanța necesară. Prima mașină a fost livrată cu o navă de transport maritim și ridicată de pe punte cu un elicopter, apoi dusă până aproape de Wall Street. Fusese adusă la festivitate și fiica lui Maybach pentru diverse evenimente de promovare. “Pe baza cercetărilor noastre, aici sunt destui clienți care își permit să cumpere o așa mașină”, spunea atunci Joachim Schmidt, șeful departamentului de vânzări și marketing.
Acei clienți dispuși să cumpere n-au mai apărut nici până în 2011, iar cifrele vorbesc singure. În 2010, doar 157 de Maybach-uri fuseseră vândute, în timp ce BMW vânduse peste 2 700 de modele Rolls Royce, potrivit Automotive News.
Acum, Mercedes nu abandonează piața mașinilor ultra-luxoase, ci pregătește o expansiune a modelului S-Class. Compania plănuiește să ajungă la șase modele, de la trei actualmente, odată cu lansarea, în 2013, a unui nou model-simbol.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu