Andreea Sava: Factorii care încetinesc metabolismul

Rodica Mitu / 21 ian 2018 / 21:42 Salveaza PDF Comentarii

Da, există metabolism lent, spune jurnalista Andreea Sava, într-o postare pe blogul personal, punctând că nu este doar o scuză mult prea invocată pentru cei prea leneși să se miște sau care nu pot ține o cură de slăbire.

Factorii care încetinesc metabolismul:

1. Stresul
Există persoane care, în condiții de stres, se îngrașă, chiar dacă nu mănâncă mai mult. Explicația științifică ar fi că acesta este corelat cu eliberarea de cortizol, hormon aflat în strânsă legătură cu procesele metabolice. Primul lucru pe care-l puteți face este să încercați să eliminați factorii de stres. Știu, e simplu de zis.  

2. Hormonii
Dezechilibrele hormonale pot fi cauza metabolismului lent, în special a testosteronului, al cărui nivel oricum scade odată cu înaintarea în vârstă. Despre cortizol am vorbit la punctul anterior iar disfuncțiile glandei tiroide, de asemenea, au influență asupra arderilor.

3. Lipsa de somn
Am spus de nenumărate ori în articole anterioare că somnul este esențial pentru un adult sănătos și cu atât mai mult dacă vrei să slăbești. Privat de somn, și mă refer la somn de calitate, organismul intră în stare de avarie și începe să-și ia măsuri. Plus că lipsa odihnei crește rezistența la insulină, una dintre cauzele obezității.

4. Dieta dezechilibrată sau curele drastice de slăbire
O dietă bogată în grăsimi nesănătoase, deshidratarea sau curele drastice de slăbire, toate duc la încetinirea proceselor metabolice.

5. Diverse boli sau medicații
Este vorba despre disfuncții ale glandei tiroide, despre care am mai vorbit mai sus, și despre boli metabolice. Iar aici vă poate ajuta doar doctorul. În plus, multe medicamente antidepresive au ca efect încetinirea proceselor metabolice. De asta este extraordinar de important să nu luați niciun medicament decât dacă este prescris de medic.

6. Lipsa de mișcare
Înainte, însă, de a da vina pe oricare dintre factorii de mai sus, trebuie să vă faceți o autoevaluare sinceră a stilului de viață, dacă nu cumva vă îndopați și nu faceți deloc mișcare. Lipsa mișcării în sine duce la încetinirea arderilor dar ea vine și cu scădere a masei musculare. Masa musculară consumă mai multă energie. Asta e clar. Lipsa ei e logic la ce duce.

[citeste si]

Ce trebuie să faci
1. Bea mai multă apă
Este primul şi cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci. Absolut fiecare celulă a corpului tău are nevoie de apă pentru a funcţiona corect. Înveţi asta încă din şcoală, la anatomie. Cumva, însă, pe traseu, uităm asta şi ajungem să nu mai facem nici cel mai simplu lucru pentru sănătatea noastră.

Citiți continuarea AICI.







loading...
VOTEAZA ARTICOLUL
   Pozitive: +3    Negative: 0

TOP STIRI CELE MAI...


loading...







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.
Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

n-nxt.14