Următorul pas după confirmarea undelor gravitaționale. Secretul bine păstrat al Universului

Confirmarea existenței undelor gravitaționale este cea mai mare descoperire din ultimii 100 de ani. Ele au fost "prezise" de Albert Einstein în Teoria Relativității. Acum, oamenii de știință se gândesc care ar putea fi următoarea mare descoperire.

Este vorba despre materia neagră, despre care se crede că reprezintă peste 85% din masa Universului. Oamenii de știință fac eforturi mari pentru a detecta materia neagră, care la acest moment, există doar la nivel teoretic. Însă, indicii că ea este o realitate sunt destule. Totuși, până acum nu s-a confirmat nimic.

Ce este materia neagră

Materia neagra este o materie nelumioasă ce nu se poate detectata prin observarea nici unei forme de radiație electromagnetică, dar a cărei existența, distribuita de-a lungul universului este sugerată de câteva considerații teoretice.

Prima teorie afirmă că galaxiile din apropierea Căii Lactee par să se rotească mai repede decât ar fi de așteptat luând în considerare cantitatea de materie vizibilă din aceste galaxii. Mulți astronomi cred ca 90% din materia unei galaxii obișnuite este invizibilă.

A doua teorie este existența roiurilor de galaxii. Multe galaxii sunt grupate în astfel de roiuri. Astronomii afirmă că dacă se acceptă că aceste roiuri sunt "legate" între ele prin gravitație și că aceste roiuri s-au format acum câteva miliarde de ani în urma, atunci aproximativ 90% din masa acestora este materie neagră. Altfel, aceste roiuri nu ar avea destulă masă pentru a le ține apropiate și aceste galaxii s-ar fi îndepartat pâna acum.

Ultima teorie, și cea mai discutată, susține existența materiei negre pe baza modelului expansiunii universale. Conform acestei idei, universul a trecut printr-o perioadă de expansiune extrem de rapidă într-un timp extrem de scurt. Dacă modelul Big Bang-ului este corect, constanta expansiunii universale ar trebui să aibă valoarea apropiată de 1, însemnând ca masa totală a universului ar trebui să fie de aproximativ 100 de ori mai mare ca cea vizibilă. (http://www.sprestele.ro/)