Urmărește emisiunea live


Secretul dependenței de Candy Crush

Candy Crush, jocul online lansat în 2012 și care a ajuns săptămâna trecută după prima zi de tranzacționare la Bursă la o valoare de piață de peste 7 miliarde de dolari, este jucat zilnic de peste 93 de milioane de persoane. Multe dintre acestea devin dependente de joc, iar oamenii de știință au încercat să afle motivul pentru care Candy Crush este atât de captivant. 

Potrivit The Guardian, persoanele care joacă Candy Crush plătesc aproximativ 800.000 de dolari zilnic ca să cumpere vieţi virtuale pentru a ajunge la un nivel superior, însă jocul exploatează unele puncte slabe din creierul uman pentru a menține interesul jucătorului, scrie descopera.ro.

În primul rând, jocul este foarte simplu, fiind accesibil chiar şi preşcolarilor - este nevoie doar de potrivirea a trei bomboane de aceeaşi culoare. Primele etape sunt ușor de câștigat, ceea ce conferă jucătorului un puternic sentiment de satisfacție, care produce în creier eliberarea dopaminei, un hormon asociat cu recompensele, și dorința de a continua jocul. 

Pentru ca jucătorul să nu simtă că se plictisește, jucând după aceleași reguli, pe măsură ce înaintează la un alt nivel, jocul devine tot mai complicat, mai provocator, creând dependență. Candy Crush este în esență un joc de noroc, succesul obținându-se în funcție de gama de culori a bomboanelor oferite la întâmplare și nu abilităților jucătorului. Acesta nu va şti când va câştiga din nou și deși mai mult pierde cât câștigă el nu va fi descurajat, ci chiar se va simți mai ispitit să continue să joace, exact cum se întâmplă la jocurile mecanice.

În opinia lui Steve Sharman, psiholog la Universitatea Cambridge, secretul dependenţei este ca jucătorul să aibă mereu impresia că el deţine controlul asupra jocului: "Iluzia de control este un element crucial în menținerea dependenței de jocuri de noroc, întrucât insuflă un sentiment de abilitate". 

O altă caracteristică a jocului Candy Crush, care influențează puternic dependența, este limitarea încercărilor la cinci. Dacă eșuezi, Candy Crush îl pune pe jucător în time-out. Doar că cei care doresc să joace în continuare, fără pauză, vor fi dispuși să plătească pentru a obține vieți suplimentare și vor juca cu și mai multă pasiune. 

Cercetătorii de la Harvard și de la Universitatea British Columbia au demonstrat acest efect, numit adaptare hedonică, într-un studiu. Participanții au fost înpărțiți în două grupuri: cei din primul grup nu li s-a dat voie să mănânce ciocolată o săptămână, în timp ce celorlalți nu li s-a impus nicio limită. După o săptămână, tuturor participanților li s-a dat să savureze un baton de ciocolată. Rezultatul: cei care au fost privați de ciocolată au simțit mult mai multă satisfacție în comparație cu ceilalți, deci privarea de un anumit lucru face ca recompensa obținută în final să fie mult mai apreciată. 

O altă strategie folosită este și faptul că jocul creat de compania King Digital Entertainment foloseşte bomboane (folosite adesea și în jocurile de noroc) ceea ce îi sugerează utilizatorului că jocul este foarte plăcut şi relaxant.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel