Rezultat surprinzător al cercetătorilor privind infidelitatea la femei

Când vine vorba de infidelitate, bărbații sunt cei care, de multe ori, dau vina pentru comportamentul lor pe "impulsul biologic", însă cercetări recente sugerează că femeile pot moșteni dorinţa de a înşela în cuplu.

Participanții la studiu au fost 7.400 de gemeni din Finlanda, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, aflaţi în relaţii de lungă durată, scrie sciencealert.com, potrivit descopera.ro. Dintre participanţii la cercetare, 9,8% erau bărbaţi, iar 6,4% erau femei care au avut cel puţin o aventură în ultimele 12 luni.

Cercetătorii au comparat diferenţele care ar putea semnala infidelitatea atât la gemenii identici, care împart toate genele, cât și la cei care nu sunt identici, deci nici nu au toate genele la fel. Rezultatul a arătat că 63% din variaţia infidelităţii la bărbaţi şi 40% la femei ar putea fi atribuită geneticii.

"Izolarea genelor specifice este mai dificilă pentru că mii de gene influenţează orice comportament şi efectul unei gene individuale este restrâns", explică Brendan Zietsch, de la Universitatea din Queensland Australia, liderul echipei care a desfăşurat această cercetare. "Dr noi am descoperit dovezi care sugerează că o genă specifică influenţează infidelitatea la femei", a mai adăugat el.

Gena în cauză este gena receptorului vasopresină care este implicată în crearea încrederii, a empatiei şi a legăturilor de natură sexuală între animale. Interesant este însă că această genă nu pare să aibă vreun efect asupra bărbaţilor.