Planul București A, în loc de taxa Oxigen B, propusă de Firea

Val Vâlcu / 19 aug 2019 / 21:18 Salveaza PDF Comentarii
Imagine cu rol ilustrativ
Descriere foto: Imagine cu rol ilustrativ


Taxa auto propusă de primarul Gabriela Firea va da prilejul Opoziției să facă paradă de populism, cu contestații în instanță și atacuri la CCR. Vom auzi și formula-mantră: întâi faceți drumuri și apoi puneți taxe, de parcă ar fi un mare câștig să ai drumuri după ce mori de cancer.

A nu se înțelege că o apăr pe Firea. Dimpotrivă, mi se pare că i-a menajat pe cei care vor să se sinucidă ieftin, cât să-și poată permite. La cât de poluat este Bucureștiul, măsurile puteau fi mult mai dure.

De exemplu:

-să introducă peste tot o bandă specială pentru autobuze. Poate și una pentru biciclete. Da, vor gâtui traficul auto, dar tocmai ăsta e scopul: să determine publicul să prefere transportul în comun, mai rapid, mai puțin poluant și mai ieftin decât cu automobilul.

-parcările să fie tarifate la nivelul celor europene (veniturile în capitală sunt peste media UE). Hai, nu chiar 8 euro/oră, ca în Viena, dar măcar patru euro ar fi echitabil.

-să dea amenzi mai mari pentru oprire neregulamentară și să ridice mașinile parcate aiurea.

-să pună taxe locale mai mari, atât pe teren, cât și pe autovehicule. Un șofer care se deplasează singur”ocupă” 20 de locuri în transportul public –cât jumătate de autobuz. De ce nu plătește de 20 de ori mai mult?  La fel în cazul proprietarilor de case/vile. Dacă îți permiți să ocupi terenul pe care, la bloc, stau 30 de familii, n-ar trebui să plătești un impozit de 30 de ori mai mare?

- să interzică motocicletele care depășesc normele de poluare sonoră în oraș.

-să crească exponențial taxele pentru mașinile de la 1,5 litri în sus. Luxul se plătește. Fițele, la fel. Dacă ocupi două locuri de parcare ca să-ți afișezi ”bunăstarea”, înseamnă că poți plăti taxe mai mari, din care să se finanțeze parcuri, de exemplu. Recunosc, această măsură ar trebui luată la nivel național, nu doar într-un oraș sau altul. Iar eventuale înmatriculări în Bulgaria pot fi descurajate. Mateo Salvini a demonstrat cum, cu mașinile românești care invadaseră Italia.

Înțeleg că Oxigen B, planul de taxare cu buvignetă, este doar primul pas. Cine se mai plânge de poluare în capitală să susțină București A, planul de mai sus, cu A de la amendă maximă.   

Acest articol reprezintă o opinie.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25