ING Bank și-a prezentat, joi, bilanțul înregistrat anul trecut, veniturile totale ajungând la 1,43 miliarde lei, în creştere cu 9%, şi un profit net de 493 milioane lei, pe fondul creşterii portofoliului de clienţi activi, care a ajuns la 1,14 milioane de persoane, din care 830.000 de clienţi activi pe Home'Bank.
Excluzând veniturile excepţionale obţinute din vânzarea acţiunilor Visa în anul 2016, ING Bank România a obţinut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult faţă de anul trecut, în timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane lei în 2017, cu 32% mai mare faţă de 2016.
Investiţiile în angajaţi şi digitalizare au dus la o sporire a costurilor operaţionale cu 87 milioane lei, totalizând 752 milioane lei, cu 13% mai mari faţă de anul trecut, ca urmare a diversificării activităţii, a creşterii numărului de angajaţi şi a costurilor de reglementare.
De asemenea, numărul clienţilor activi ING România a ajuns la 1.141.000 în 2017, cu 280.000 de noi clienţi înregistrați.
2017, an digital pentru ING România
Home'Bank a crescut semnificativ în 2017, raportând 830 000 de clienți activi care au accesat platforma de internet banking de 69,6 milioane de ori anul trecut, cu 64% mai mult decât în 2016. Numai în decembrie, numărul de logări a ajuns la aproape 8 milioane. 52% din totalul de clienți ING au folosit aplicația de mobil. Platforma Home'Bank a intermediat 22,3 milioane de tranzacții, cu 27% mai mult decât în 2016. Vânzările de produse prin platformă au fost cu 73% mai mari în 2017, comparativ cu 2016.
În 2017 au fost înregistrate peste 100 de milioane de tranzacții prin POS și în platformele de e-commerce, cu 48% mai mult decât în anul 2016 . Tranzacțiile contactless au crescut cu 140% anul trecut, de la 28 de milioane la 67,2 milioane tranzacții.
Două oferte de retail principale au atras atenția clienților în 2017: ING Card Complet și creditul digital de nevoi personale. Relansarea contului ING Card Complet în 2017 a dus la creșterea cu 25% a numărului de clienți până la 713.000 de clienți care încasează veniturile la ING. În septembrie s-a lansat cu succes creditul de nevoi personale disponibil în Home'Bank prin intermediul semnăturii electronice - în 3 luni de la lansare, 13% din totalul creditelor de nevoi personale au fost oferite online. 1 din 6 români a ales în 2017 un credit de nevoi personale sau ipotecar de la ING.
„Clienţii noştri ne compară nu doar cu alte bănci, ci şi cu alte platforme – fie că sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atât timp cât aşteptările clienţilor noştri se schimbă, ne schimbăm şi noi. Credem că nu mai putem vorbi astăzi de banking tradiţional, ci despre inovarea modelului de banking în beneficiul clienţilor care caută o soluţie financiară simplă, sigură şi rapidă", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Rata creditelor neperformante a continuat să scadă, de la 3,6% la 3,3%, fiind mult sub media pieţei.
[citeste si]
Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% în 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, 56% reprezentând segmentul persoanelor fizice şi 44% companiile. Astfel cota de piaţă în creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferinţă clară pentru moneda locală, creditele în lei reprezentând 76% din împrumuturile totale. Creditarea către IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.
Valoarea depozitelor a crescut, la 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului trecut, cotă de piaţă ING în fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7%.
„Le propunem clienţilor noştri un model de banking diferit, care câştigă tot mai mult teren în România. În 2017 am fost, probabil, banca cu cea mai rapidă creştere organică. Le mulţumesc clienţilor şi echipei ING pentru acest rezultat. Numărul clienţilor creşte constant şi, conform ultimului studiu Net Promoter Score, ocupăm primul loc în topul preferinţelor lor. Sunt onorat să fim numărul 1 pentru clienţii noştri din România", a spus Michal Szczurek.
Numărul total al clienţilor la nivel de ING Group a crescut la 37,4 milioane în ultimul an, fiind numărul 1 în clasamentul Net Promoter Score în 9 dintre cele 13 ţări în care este prezentă, inclusiv în România.
În 2017, s-a înregistrat o creştere netă a împrumuturilor de 26,9 miliarde Euro şi o creştere netă de 19,0 miliarde Euro pe segmentul depozitelor. Profitul brut total al grupului în 2017 a crescut cu 2,4%, la 7,199 milioane Euro, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,2%. Cheltuielile operaţionale au crescut în cel de-al patrulea trimestru, pe măsură ce ING a accelerat investiţiile în digitalizare.
Strategia digitală a urcat ING Bank pe o poziție mai bună în topul băncilor din România – locul 6, în funcție de active
Creșterea consolidată a veniturilor până la 1,433 de milioane de lei în 2017 și a profitului brut la 584 de milioane de lei, pe fondul unei dezvoltări semnificative a portofoliului și numărului de clienți și al unui profil de risc bine controlat.
Cota de piață în creditare a ajuns la 8,9%, iar valoarea netă a împrumuturilor a fost de 21,2 miliarde de lei în 2017 – cu 21% mai mare față de anul anterior.
Cotă de piață în fonduri atrase a ajuns la 8,4%, depozitele totalizând 26,8 miliarde de lei în 2017 – cu 20% mai mult comparativ cu 2016.
2017 – un an al transformărilor
Anul trecut compania s-a transformat și a adoptat un nou mod de lucru. ING România a făcut tranziția de la un mod de organizare tradițională, specific băncilor, la un model „agile" inspirat de giganții din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google. Livrarea unui număr mare de proiecte, procese și servicii este realizată acum de 11 „triburi", organizate în echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificării și executării inițiativelor de schimbare. Noua abordare a îmbunătățit timpul de lansare pe piață, calitatea și competitivitatea produselor și a crescut productivitatea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News