Descoperire senzațională în China. Cercetătorii, nedumeriți

O descoperirea recentă în formațiunea geologică Yixian din provincia Liaoning, în nord-estul Chinei, îi uimește pe paleontologi.

Fosila unui dinozaur cu pene, cu o lungime de aproape doi metri, a fost descoperită în provincia chineză Liaoning din China, scrie scinews.ro.

Cu membre mici și pene lungi, dinozaurul, denumit Zhenyuanlong Suni, a trăit în perioada Cretacicului, în urmă cu circa 125 de milioane de ani.

Foarte bine conservat, având în vedere că urmele penelor care acopereau membrele anterioare sunt clar vizibile, Zhenyuanlong Suni îi uimește pe paleontologi.

Deși face parte din cele mai apropiate rude ale păsărilor, acest dinozaur cu pene era mai mare decât alte specii similare, dar are membrele anterioare foarte scurte. Paleontologii nu sunt siguri dacă Zhenyuanlong Suni, care face parte din familia Dromaeosauridae, ar fi putut zbura sau plana, considerându-l reprezentantul unei grup „rar și aberant" de dinozauri.

"Ridică o mare întrebare: de ce animalul are aripi? În niciun caz nu îi foloseau pentru a zbura. Este prea mare, iar aripile sunt prea scurte", a declarat Steve Brusatte, un paleontolog de la Universitatea din Edinburgh, citează theguardian.com.

Acesta nu exclude posibilitatea ca dinozaurul să-și fi folosit aripile pentru a se mândri sau să își protejeze ouăle în cuib.

"Acum câțiva ani, majoritatea paleontologilor ar fi spus că dinozaurii s-au dezvoltat cu pene în cursul evoluției lor pentru a putea zbura. Însă acum nu mai suntem atât de siguri", a mai spus cercetătorul.

Noua specie descoperită a fost descrisă în studiul „A large, short-armed, winged dromaeosaurid (Dinosauria: Theropoda) from the Early Cretaceous of China and its implications for feather evolution", publicat în revista Scientific Reports.