Descoperire incredibilă a astronomilor la 8.5 miliarde de ani lumină

O echipă de astronomi a descoperit prin intermediul a două telescoape NASA, WISE și Spitzer, o aglomerare de galaxii extraordinar de îndepărtată, aflată la 8,5 miliarde de ani lumină distanță și care reprezintă cea mai îndepărtată structură cosmică observată în istoria astronomiei, conform UPI.

Acest roi galactic cuprinde mii de galaxii, iar fiecare galaxie este formată la rândul ei din miliarde de stele. Galaxiile mai apropiate din acest roi sunt mai vechi și mai mari decât celelalte (din roi), fiind rezultatul unor procese de canibalism galactic — de-a lungul timpului au înglobat galaxiile mai mici aflate în apropiere, scrie Agerpres.

Cele două telescoape, WISE și Spitzer funcționează în tandem pentru acest gen de observații. În timp ce WISE oferă o perspectivă de ansamblu asupra profunzimilor în spațiu-timp ale Universului, telescopul Spitzer îi ajută pe astronomi să localizeze cu mai mare acuratețe cele mai îndepărtate structuri cosmice.

"Doar datorită combinării datelor adunate de telescoapele Spitzer și WISE am putut realiza această descoperire", a comentat Anthony Gonzalez, astronom de la Universitatea din Florida.

Uriașul roi galactic a primit denumirea "Massive Overdense Object" (MOO) J1142+1527, iar cum lumina radiată de acest roi galactic are nevoie de 8,5 miliarde de ani pentru a ajunge la Pământ, descoperirea sa oferă o fereastră înapoi în timp spre o perioadă în care Universul era relativ tânăr, având doar aproximativ 5,5 miliarde de ani.

Descoperirea acestui roi galactic îi poate ajuta pe astronomi și pe astrofizicieni să înțeleagă mai multe despre modul în care a evoluat Universul.