De ce s-a dus Traian Băsescu la priveghi

Traian Băsescu s-a dus la priveghi, premierul Ponta a mers la autoritățile din București și Ilfov, pentru a porni lucrări de fluidizare a traficului în Capitală. Care măsură o avea un impact electoral mai puternic? Ar fi tragic ca audiența unei înmormântări kitsch să bată construcția unei autostrăzi, dar nu e prima dată când publicul alege spectacolul în defavoarea concretului.

De altfel, Traian Băsescu nici nu are alte mijloace. Hotărârea de guvern pentru construcția unei conexiuni între A1 și A2 o va semna Ponta.  Ar fi ridicol ca președintele să meargă pe un șantier care va porni după decizia luată de rivalul său politic, peste vreo două luni. La podul de la Mărăcineni se ducea pe când încă mai coabita cu Tăriceanu, iar constructorii se aflau pe șantier.

Totuși, președintele nu trebuie să inoveze prea mult. În 1996, Traian Băsescu conducea campania electorală a lui Petre Roman, mizând pe două cărți, care s-au dovedit norocoase (au adus liderul PD la șefia Senatului și partidul la guvernare). În primul rând, a început marșul cu cel puțin opt luni înaintea competitorilor. În timp ce aceștia așteptau luna campaniei electorale, caravana PD își purta candidatul prin satele patriei, la nunți, botezuri și sărbători câmpenești. A înlocuit mesajul politic standard (să fie bine, să facem, să dregem) cu un mesaj emoțional. Ceea ce face și astăzi președintele, cu opt luni înainte de startul campaniei pentru europarlamentare.

În 2004, când a candidat în locul lui Stolojan, a tras foc împrăștiat. A lansat mesaje către toate segmentele publicului. Numărul mare de ținte a făcut ca forța acestor mesaje să fie mică, să nu pătrundă în profunzime, dar a dat impresia oamenilor că sunt băgați în seamă. De pildă, a spus că în România sunt milioane de homosexuali. ”Greșeala” a fost intens mediatizată de adversari, ceea ce i-a adus voturile minorităților sexuale. Peste două zile, mergea cu soția la Biserică, dând un semnal publicului tradiționalist ș.a.m.d.

În timp ce Adrian Năstase, mai puțin carismatic, se baza pe realizările din timpul mandatului (creșterea PIB în patru ani consecutivi, dublarea numărului de autoturisme și a salariului mediu, construcția celui mai mare tronson din A2 etc.), Traian Băsescu făcea show. Și câștiga.

Victor Ponta are un discurs care îi ține piept lui Băsescu, dar în același timp încearcă să construiască, la fel ca Năstase. Rămâne de văzut cum va alege românul. Campania, din 2004, nu s-a oprit nicun moment.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel