ANCOM explică modul prin care cineva îți poate anula cererea de portare a unui număr de telefon mobil.
Anularea cererii de portare a unui numar de telefon se face doar la furnizorul la care solicitantul a intenționat sa se porteze, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portarii, susțin specialiștii ANCOM.
Anularea portarii se face printr-o cerere, care trebuie depusa, preferabil, la reprezentanta operatorului unde a fost solicitata initial portarea. Daca utilizatorul dorește sa solicite anularea procesului de portare, trebuie sa țina cont de faptul ca are la dispoziție o perioada foarte scurta. Cererea trebuie depusa cel mai târziu cu 24 de ore înaintea momentului convenit pentru realizarea portarii. În cazul depașirii acestui termen, portarea numarului va fi finalizata.
Întreaga perioada de portare este, în conditii normale, de 3 zile lucratoare. În cazul în care momentul inițial convenit pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de furnizorul acceptor este luni dimineața, cererea trebuie depusa pâna cel târziu joi seara (din saptamâna anterioara), iar daca intervalul orar este în a doua parte a zilei, cererea trebuie depusa pâna cel târziu vineri în prima parte zilei.
Formularul tip, care trebuie completat pentru a iniția anularea portarii, poate fi obtinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor), fiind disponibil și pe pagina de internet a acestuia, sau de pe www.portabilitate.ro.
Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în reteaua caruia se doreste portarea poate aloca utilizatorului un numar de telefon provizoriu, pentru ca acesta sa beneficieza deja de noua oferta. Furnizorul acceptor trebuie, însa, sa asigure și posibilitatea portarii unui numar de telefon fara alocarea unui numar provizoriu.
Daca accepta numarul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are doua opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizeaza: sa continue relația contractuala cu furnizorul acceptor care îi va furniza servicii prin intermediul numarului provizoriu (adica sa aiba un contract și cu acest furnizor) sau sa renunțe la numarul provizoriu și implicit la contractul aferent acestuia. Furnizorul acceptor are obligația sa informeze utilizatorii despre aceste opțiuni.
Operatorii de telefonie trebuie sa ofere utilizatorilor, gratuit, toate informațiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul serviciului de relații cu clienții și pe pagina proprie de internet. În același timp, operatorii sunt obligati sa puna la dispoziția utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portarii, precum și procedura de depunere, de validare si de anulare a cererii de portare.
În cursul anului 2020, Autoritatea a primit în total 144 de petiții privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare și 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În prima jumatate a acestui an, au fost primite 78 de petiții, din care 22 au avut ca subiect anularea portarii și 3 alocarea de numere provizorii.
ANCOM recomanda utilizatorilor sa analizeze cu atenție contractele pe care le semneaza, acordând o atenție sporita documentelor destinate procesului de portare, în special secțiunii referitoare la alocarea numarului provizoriu, și, nu în ultimul rând, sa ceara de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) și sa le pastreze.
În cazul în care întâmpina dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se poate adresa și la ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici.
Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu