Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

Coronavirus: Google, neobișnuit de activ în lupta cu știrile și informațiile false despre Covid-19

Pandemia de coronavirus a generat o schimbare destul de mare în platformele majore de tehnologie.

Pandemia de coronavirus a generat o schimbare destul de mare în platformele majore de tehnologie. Conform The Verge, acestea obișnuiau să fie martore sau să nu intervină în algoritmii săi în anumite cazuri, chiar și când sănătatea publică era în joc, însă acum este diferit, iar mentalitatea lor a devenit mai degrabă intervenționistă.

Un gigant tehnologic a venit, chiar dacă tardiv, la ideologia de a interveni editorial într-o criză. Google a început serios să combată informațiile false despre noul coronavirus. Mark Bergen și Gerrit De Vynck au făcut declarații pentru Bloomberg.

Algoritmi modificați

 

„Căutările pe Google legate de virus declanșează un SOS, în care apar știrile din partea publicațiilor majore și informații din partea Organizației Mondiale a Sănătății și a Centrului american pentru controlul și prevenirea bolilor. În contrast, dacă cineva caută despre sezonul de gripă, site-ul verywellhealth.com era în top, pe lângă mesaje de pe Twitter, incluzându-l pe cel al lui Donald Trump, în care compară coronavirusul cu o gripă sezonieră", au spus reprezentanții Google.

„Pe YouTube, serviciul Google, compania a șters prompt videoclipuri care transmiteau că virusul poate fi prevenit, iar atenția medicală înlocuită. Unele aplicații legate de virus au fost interzise pe Magazinul Play, însă dezvoltatorii s-au plâns că doar încercau să ajute. O aplicație a guvernului iranian, construită pentru a monitoriza infecțiile, a fost și ea ștearsă", au continuat Bergen și De Vynck.

Google renunță la profit, în favoarea informării

 

„Compania renunță și la unele surse de venit. Pichai a transmis că Google a blocat zeci de mii de anunțuri care „valorifică" virusul. În plus, compania a șters anunțuri de pe YouTube care discută Covid-19, în timp ce guvernele și ONG-urile au primit spații publicitare gratuite pentru a promova informații", au încheiat cei doi.

Facebook, Twitter și Pinterest au luat măsuri similare, însă premiera pentru Google este afișarea unui comportament diferit chiar de acum doar doi ani. Bineînțeles, această purtare a Google este atribuită anilor întregi de presiune publică din partea academicienilor, activiștilor, legiuitorilor, angajaților și jurnaliștilor.

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.22