Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Cerințele referitoare la ITP și înmatriculare, modificate de UE

ITP
ITP

În perioada următoare  cerințele referitoare la ITP și înmatricularea autovehiculelor vor fi modificate. Comisia TRAN a adoptat rapoartele referitoare la Regulamentul privind inspecţia tehnică periodică (ITP) a autovehiculelor şi remorcilor şi cel despre modificarea Directivei 1999/37/CE privind documentele de înmatriculare pentru vehicule.

Conform noilor prevederi votate de Comisia TRAN vehiculele din categoriile M1 şi N1 (autoturisme și dube) trebuie supuse ITP la patru ani de la data la care vehiculul a fost înmatriculat pentru prima dată şi apoi o dată la doi ani, în timp ce vehiculele din categoriile M2, M3, N2, N3, T5, O3 şi O4 (transport în comun, etc) ar urma să treacă prin această procedură la un an de la data la care vehiculul a fost folosit prima dată şi ulterior anual.

 De asemenea, indiferent de data ultimei ITP, autoritatea competentă poate solicita ca un vehicul să fie supus unei ITP sau unei verificări suplimentare înainte de data menţionată după un accident care a provocat avarii majore principalelor componente de siguranţă a vehiculului – precum roţile, suspensiile, zonele de deformare, direcţia sau frânele – , atunci când sistemele şi componentele de siguranţă şi cele legate de protecţia mediului ale vehiculului au fost transformate sau modificate sau în situaţia în care un vehicul din categoria M1 sau N1 depăşeşte un kilometraj de 160.000 km.

 Rezultatele ITP, inclusiv informaţiile despre kilometraj, trebuie înscrise în registrele naţionale, ceea ce va facilita identificarea cazurilor de fraudare a odometrului. CE estimează că fraudarea odometrului afectează între 5% şi 12% din maşinile uzate vândute, iar acest fapt determină un cost foarte mare, care se ridică la mai multe miliarde de euro anual, şi o evaluare incorectă a capacităţii de a participa la trafic a unui vehicul. De aceea, conform noilor prevederi, fraudarea odometrului ar trebui considerată în mod mai sistematic drept contravenţie pasibilă de sancţiune.

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy