Studiu. Cea mai eficientă băutură pentru hidratare. Nu este apa

Andrei Itu / 26 sep 2019 / 12:36 Salveaza PDF Comentarii

Apa nu este cea mai hidratantă băutură, potrivit unui studiu al Universității din St. Andrews din Scoția, care a comparat răspunsurile la hidratare ale mai multor băuturi, potrivit CNN.

Cercetătorii au descoperit că în timp ce apa hidreatează destul de rapid și bine organismul, băuturile cu puțin zahăr, grăsimi sau proteine fac o treabă și mai bună de a ne menține hidratat mai mult timp. Motivul are legătură cu modul în care organismele noastre răspund la băuturi, potrivit lui Ronald Maughan, profesor la Școala de Medicină din St. Andrews și autorul studiului. Un factor este volumul unei băuturi date: cu cât beți mai mult, cu atât mai rapid devine absorbit lichidul în fluxul sanguin și vă poate hidrata.

Laptele, cel mai eficient din punct de vedere al hidratării

 

De asemenea, s-a constatat că laptele este chiar mai hidratant decât apa obișnuită, deoarece conține lactoză, zahăr, unele proteine și unele grăsimi, toate acestea ajută la încetinirea golirii lichidului din stomac și la menținerea hidratării pe o perioadă mai lungă de timp. Experţii spun că laptele ar trebui să nu lipsească din dieta zilnică a copiilor deoarece aceast aliment este mult mai eficient în caz de deshidratare, spre deosebire de apă sau băuturile energizante pentru sportivi. Laptele are și sodiu, care acționează ca un burete și ține apa în organism.

Același lucru se poate spune și pentru soluțiile de rehidratare orală care sunt utilizate pentru tratarea diareei. Acestea conțin cantități mici de zahăr, precum și sodiu și potasiu, care pot contribui, de asemenea, la promovarea retenției de apă în organism. "Acest studiu ne spune o mare parte din ceea ce știam deja: electroliții - ca sodiul și potasiul - contribuie la o mai bună hidratare, în timp ce caloriile din băuturi duc la o golire gastrică mai lentă și, prin urmare, la o eliberare mai lentă a urinării", a declarat Melissa Majumdar, dietetician, instructor personal și purtător de cuvânt al Academiei de Nutriție și Dietetică, care nu a fost implicată în studiu.

Experții mai spun că trebuie să fim atenți la zahar. Băuturile cu zaharuri mai concentrate, cum ar fi sucurile de fructe nu sunt neapărat la fel de hidratante. După ce aceste băuturi intră în intestinul subțire, concentrația lor mare de zaharuri se diluează în timpul unui proces fiziologic numit osmoză. Acest proces, de fapt, „trage” apa din corp în intestinul subțire pentru a dilua zaharurile pe care le conțin aceste băuturi. 


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24