Astronauții NASA au cultivat salată în spațiu: Sigură pentru consum

Salata cultivată în spaţiu este sigură pentru consum şi nutritivă, au anunţat astronauţii NASA.

Astronauţii agenţiei spaţiale americane NASA au anunţat că salata cultivată în totalitate în spaţiu este la fel de nutritivă şi sigură pentru consum ca şi cea de pe Pământ, informează vineri Press Association.

Într-un raport publicat în jurnalul Frontiers In Plant Science se arată că salata cultivată în spaţiu este similară din punct de vedere al compoziţiei cu mostrele crescute pe Pământ, unele dintre plante fiind chiar mai bogate în anumite elemente, printre care potasiu, sodiu şi zinc.

Experimentul a implicat culturi cultivate în unităţi cu sol sigilate, sub lumină roşie produsă de becuri LED, timp de 33 până la 56 de zile.

Soluție pentru misiuni de lungă durată

Astronauţii aflaţi la bordul Staţiei Spaţiale Internaţional (ISS) au udat în mod intermitent culturile prin injectare prin intermediul unui tub. Odată ajunse la maturitate, plantele au fost recoltate şi fie au fost consumate, fie au fost congelate şi trimise pe Pământ pentru analize.

Deşi salata prezenta niveluri ridicate de bacterii, nu conţinea microorganisme periculoase, precum E.coli sau Salmonella.

Se estimează că această capacitate de cultivare cu succes a plantelor în spaţiu are rol crucial pentru misiunile de lungă durată, precum prima misiune cu echipaj uman a NASA pe Marte, programată pentru următorul deceniu, amintește Agerpres.