Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

10 reguli pentru a te menţine în formă pe toată perioada verii

Somnul de frumuseţe, căldura, vacanţele copiilor, terasele. Acestea sunt doar câteva dintre scuzele pe care le folosim pentru a lăsa deoparte rutina zilnică de exerciţii fizice.

Autor: Roberta Cautiş

Vara, putem continua acasă aceste exerciţii. Trebuie să ţinem cont de faptul că, indiferent de locul unde facem exerciţiile, este foarte important să ne hidratăm şi să facem încălzirea.

Ziua intensă, dorinţa de a face o baie in piscină, cele 40 de grade la umbră, lenea de după un pui de somn, ieşirile în oraş cu prietenii – toate acestea sunt scuzele perfecte pentru a nu face exerciţii fizice vara. Neglijăm, iar apoi ne justificăm.

Pe tot parcursul anului, majoritatea dintre noi reuşeşte să introducă sportul în rutina zilnică, dar, în timpul verii, găsim, cu sau fără intenţie, obstacole ce ne fac să renunţăm la exerciţiile fizice, atât de importante pentru sănătatea noastră.

Jesús Carballo, campion mondial de gimnastică sportivă, ne oferă 10 reguli de aur pentru a ne menţine în formă vara aceasta, fără să fim nevoiţi să ieşim din casă.

Decalogul exerciţiilor fizice de vară

1. Camera adecvată

Alegeţi un loc din casă şi asociaţi-l cu exerciţiul pe care intenţionaţi să îl faceţi. Această alegere este mai importantă decât credeţi. Locul ideal trebuie să fie bine delimitat, aerisit, luminos şi cu o temperatură potrivită.

2. Obiective

Planificaţi-vă nişte obiective şi faceţi tot posibilul să le atingeţi. Deoarece suntem diferiţi şi nu avem cu toţii acelaşi tip de organism, aceleaşi nevoi şi aceleaşi obiective, nu toată lumea ar trebui să facă aceleaşi exerciţii. Dacă vă puteţi permite, un antrenor personal ar fi o posibilitate.

3. Mai bine însoţiţi decât singuri

Rugaţi un prieten să vi se alăture. A face exerciţii fizice împreună cu cineva ajută la menţinerea coerenţei, motivaţiei şi entuziasmului. Este necesar ca persoana să nu fie leneşă, deoarece, în acest caz, este posibil ca intenţia de a face sport să se încheie cu un suc, în locul exerciţiilor.

4. Fiţi consecvent!

Concentraţi-vă şi mobilizaţi-vă să aveţi o rutină zilnică de exerciţii deoarece, în caz contrar, pe zi ce trece vi se va părea tot mai dificil să faceţi sport. Cel mai indicat este să începeţi de la prima oră a dimineţii: atunci când sunteţi mai relaxaţi şi există mai puţine şanse să fiţi întrerupţi.

5. Mai bine cu muzică

Muzica provoacă zâmbete, încurajează şi dă energia, vigoarea şi dorinţa de a face mişcare. În plus, exerciţiile vi se vor părea mult mai distractive datorită muzicii.

6. În primul rând, încălzirea

Amintiţi-vă că încălzirea este esenţială, iar acasă este locul perfect pentru a face acest lucru. Încălzirea previne eventualele leziuni şi antrenează corpul şi mintea pentru efectuarea exerciţiilor, aceasta fiind cheia pentru stimulare. Este necesar să îi dedicaţi cel puţin 5 minute. Aceasta nu trebuie să vă provoace oboseală sau plictiseală, ci ar trebui să servească pentru a vă relaxa şi pentru a vă ajuta să obţineţi energia necesară pentru a face următoarele exerciţii.

7. Hidratarea

Deşi temperatura din casă este mai suportabilă decât căldură de pe stradă, este întotdeauna foarte important să fiţi hidratat. Este esenţial să purtaţi haine lejere, favorabile pierderii de calorii şi să aveţi mereu apă la îndemână. Niciodată nu aşteptaţi până când vă este sete pentru a bea apă, deoarece setea apare atunci cand organismul este deja deshidratat parţial.

8. Atenţie la temperatură

Trebuie să fiţi precauţi şi să vă gândiţi ce aţi face dacă aţi suferi un accident vascular cerebral de căldură, atât de frecvent vara. Mai întâi de toate, trebuie să vă relaxaţi, să luaţi o pauză de câteva minute, să vă hidrataţi bine (beţi apă sau băuturi energizante, luând înghiţituri mici) şi să vă ştergeţi corpul cu un prosop umed, pentru a favoriza scăderea temperaturii corpului.

9. Întinderile musculare

După ce aţi făcut exerciţiile zilnice, este esenţial să vă întindeţi în pat. Este util nu numai pentru a preveni durerile musculare, dar creşte, de asemenea relaxarea mentală şi fizică şi vă ajută să faceţi faţă mai bine exerciţiilor de a doua zi.

10. Bucuraţi-vă!

Pentru a vă păstra într-o stare fizică şi mentală perfectă este fundamental să vă distraţi, să vă bucuraţi, să ieşiţi şi să profitaţi de zilele frumoase de vară alături de cei dragi. După cum afirmă Caballo, „puţină mişcare zilnică este modalitatea cea mai simplă şi sigură de a vă simţi bine şi sănătoşi.”

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.24
YesMy