Maşini cu sistem hybrid. Diferenţa între Mild, Full şi încărcare la priză

Foto cu caracter ilustrativ. Sursa: Pixabay
Foto cu caracter ilustrativ. Sursa: Pixabay

Ştii care e diferenţa dintre un sistem Mild Hybrid şi unul Full Hybrid la o maşină? Dacă nu, află din rândurile următoare. 

Sistemul Mild Hybrid

Este cea mai simplă formă de electrificare. În acest caz, deși există un motor electric și unul termic, cele două nu pot funcționa independent. Motorul electric este folosit în acest caz doar pentru a ajuta motorul termic în faza de accelerare. Beneficiile în termeni de putere și economie de combustibil sunt modeste, dar la fel este și prețul. Este cel mai ieftin mod de a experiment un sistem hibrid de propulsie.

Cele mai multe dispun de un starter/generator antrenat de cureaua de accesorii. Puterea este mică – de câțiva cai-putere, iar curentul recuperat prin frânare este stocat în baterii. Energia astfel stocată este folosită în timpul fazei de coasting (rulare cu viteză constantă) sau pentru funcționarea sistemului start&stop. Din ce în ce mai mulți producători oferă sisteme hibride care nu ajută motorul termic în faza de accelerație. În schimb, energia generată este folosită pentru alimentarea echipamentelor auxiliare.

Sistemul full-hybrid

Un sistem full hybrid folosește în paralel ambele surse de energie, dar poate funcționa și independent, atât electric cât și termic. Este sistemul introdus de Toyota Prius în 1999 și cel mai popular tip de hibrid actual. Bateria este suficient de mare pentru a permite rularea în modul electric, de regulă mai puțin de un kilometru. Dar suficient de mică pentru a se putea încărca în mers, de la motorul termic.

Chiar dacă bateria se descarcă complet, mașina poate merge în continuare folosind motorul termic. Dacă hibridul este proiectat corect, bateria nu ar trebui să se descarce complet, iar eficiența sistemului hibrid să fie maximă în orice moment, în special în regim de stop&go în traficul urban. Cea mai mare eficiență este atinsă atunci când sistemul funcționează în modul Auto. Forțarea modului electric nu va face decât să consume mai mult combustibil în momentul în care bateria se descarcă, scrie promotor.ro.

Hibrizii cu încărcare la priză (PHEV)

În această categorie se încadrează mașinile cu propulsie hibridă care au o baterie suficient de mare pentru a putea rula în modul electric pe distanțe mari. Capacitatea mare a bateriei impune ca aceasta să se încarce de la priză. Folosit corect, un hibrid plug-in este echivalent cu un automobil electric. De regulă autonomia utilă este de circa 50 km, suficientă pentru nevoile unei zile de navetă.

Dacă însă bateria nu este încărcată zilnic, hibridul plug-in se transformă într-o formă de hibrid total ineficient, care funcționează termic în cea mai mare a timpului. Având o baterie destul de mare și grea, aceasta va conta ca sarcină suplimentară și va duce la creșterea consumului de combustibil. Cu alte cuvinte, un hibrid cu încărcare la priză cu bateria descărcată se va comporta mai ineficient decât un full-hibrid și va consuma chiar mai mult decât o versiune echivalentă alimentată cu benzină sau motorină.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel