Andreea Sava, greșeli frecvente în dietele alimentare. Ce nu trebuie eliminat

Bianca Ştefan / 24 mai 2018 / 19:12 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Deseori eliminăm din dietele noastre grăsimi, carbohidrați sau proteine. Ce nu știm este că pentru a slăbi sănătos, corpul nostru are nevoie de toate elementele: lipide, proteine, carbohidrați. Andreea Sava, de la Antena 3, ne spune de ce nu este bine să eliminăm niciun element din dietă, dar și care este importanța fiecăruia. 

Andreea Sava este adepta unei diete complete și echilibrate. Jurnalista Antena 3 vorbește pe pagina ei de ce nu este bine să eliminăm niciun element din dietă: grăsimi, carbohidrați, proteine. 

Grăsimile

Grăsimile sunt, în general, cele mai urâte și primele pe care toată lumea are tendința de a le elimina din dietă ceea ce este foarte rău. De ce? Pentru că ele au un rol esențial în organism. Anatomic vorbind, creierul nostru este alcătuit în proporție de 60% din grăsimi. Profesorul Mencinicopschi spune că o dietă compet lipsită de grăsimi este periculoasă dar că acestea nu trebuie să depășească 30% din aportul caloric zilnic și, evident, sursa lor e foarte importantă. Cele bune, n-o să credeți, chiar ajută la eliminarea grăsimii rezistente din jurul taliei și a celulitei.

Carbohidrații

Carbohidrații vin puternic din urmă, în percepția largă, ca inamici ai siluetei. Și în acest caz, însă, există carbohidrați buni și carbohidrați răi dar cu siguranță aveți nevoie de ei în alimentația voastră. Pentru că reprezintă principala sursă de energie pentru organism.

Cei răi sunt cei simpli, adică zahăr rafinat. Fiind molecule mici, sunt foarte rapid metabolizați de organism și energia se eliberează foarte rapid. Și se epuizează la fel de repede. Plus că vor genera imediat nevoia de și mai mult dulce.

Cei buni, pe de altă parte, sunt carbohidrații complecși. Moleculele sunt mai mari deci și organismul le procesează mai greu iar energia se eliberează treptat. Pe lângă faptul că vei avea energie mai mult timp pentru activitățile tale, tot doctor Menci ne spune că se evită, astfel, șocurile insulinice și variațiile glicemice bruște.

Proteinele

Iar despre proteine, în special, v-am spus că sunt aliați de nădejde atât în cura de slăbire cât și pentru sculptarea unui corp frumos, prin mișcare. Pe scurt, organismul depune un efort mai mare pentru a descompune proteinele.

Aici problema e alta: ideea că poți obține proteinele și din sursă vegetală iar moda este renunțarea la carne. Tot profesorul Mencinicopschi mi-a explicat, iar eu am încredere deplină în dumnealui așa cum v-am mai spus, că cea mai bună dietă pentru om este cea omnivoră. De aceea nu e bine să elimini niciun element. Tot dumnealui spune că proteina din carne este foarte sănătoasă, cea din produsele procesate industrial este periculoasă. Plus că tot carnea, cea mâncată cu zgârciuri, este o sursă importantă de colagen, esențial pentru sănătatea articulațiilor. De asemenea, carnea roșie, mâncată cu măsură, este are un rol esențial în procesul producerii globulelor roșii.

Vezi AICI topul celor mai bune surse pentru fiecare element în parte. 

[citeste si]



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


n-nxt.12