Există în România o afacere mai tare decât Roșia Montană pe care tinerii protestatari au ignorat-o, până acum. N-au ieșit în stradă, nici nu am văzut proteste pe Facebook.
În cazul Roșia Montană, contestatarii nu doreau să ”dăm aurul străinilor”. De ce să nu-și exploateze România propria resursă naturală? Argumentele că statul nu are bani de investiții, iar tehnologia oricum se importă nu au contat. Ok, dar să reținem că valoarea totală a rezervelor este în jur de 5 miliarde de euro, iar exploatarea dura doar câțiva ani.
Auchan, Mega-Image, Carrefour, Lidl, Kaufland, Bricostore, Cora, Metro-afacerile acestea le spun ceva românilor? Oricum, cifrele sunt mai mari de 5 miliarde, pe an. Durata exploatării...
Nu-i supără pe tinerii frumoși, mulți corporatiști, de altfel, că tot ce se vinde în România se vinde prin magazine străine? Nici pe micii fermieri, de exemplu, nu i-a scos în stradă situația, cum s-a întâmplat cu legea ciobănitului. Nici pe sutele de proprietari de magazine de cartier nu i-a determinat să iasă la miting invazia de hipermarketuri, amplasate, ca nicăieri în Europa, în buricul târgului.
Ce know-how, ce tehnologie revoluționară au adus în țară marile rețele, nu îmi dau seama.
Discount-urile se fac pe seama producătorilor, s-au plâns aceștia, dar nimeni nu s-a scandalizat. Se vând și produse de calitate îndoielnică, au mai spus unii, se schimbă prețul, până ajungi la casa de marcat, se dau salarii de mizerie, se prepară mâncare din carnea care stă să expire. Conspirații de net, s-a replicat.
Traian Băsescu, edilul care a inaugurat primul hipermarket în centrul Capitalei, spărgând gheața, declara că e gata să bea apă din lacul de la Roșia Montană. Ok, dar aș dori să-l văd mâncând și de la Auchan Constanța, înainte să bea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu