Analistul politic Bogdan Chirieac a comentat anunțurile făcute de premierul Ilie Bolojan, cu privire la ce include al doilea pachet de măsuri fiscale.
Analistul politic Bogdan Chirieac a vorbit, la România TV, despre al doilea pachet de măsuri fiscale anunțat, vineri, de premierul Ilie Bolojan. El a fost întrebat de moderatoarea Violeta Romanescu la ce să fim atenți cel mai mult în acest context, în care premierul a spus, printre altele, că așteaptă o colaborare mai bună între instituții pentru a aduce bani la buget.
”Către ce se ne uităm cel mai atent, în contextul pachetului al doilea de măsuri fiscale?”, a întrebat Violeta Romanescu.
”Către nimic, doamnă. Nu e nicio strategie, cu toată dragostea, cu toată bunăvoința pentru domnul Ilie Bolojan. Păi, dacă nu au colaborat până acum, ce îl face pe domnul prim-ministru să creadă că vor colabora de acum încolo?”, a declarat Bogdan Chirieac.
”A zis că a schimbat șeful la ANAF, că a venit cu altă strategie...”, a spus Violeta Romanescu.
”Și au digitalizare la ANAF, în momentul acesta? Cine a stabilit că trebuia să încaseze 1,3 miliarde și au încasat 0,3 miliarde? Suma de 1,3 miliarde era realistă sau cum era? Cine i-a dat-o primului ministru? Deci, acestea sunt ziceri. Ține de putreziciunea statului și până când nu se reformează statul, nu se curăță puroiul... , iar asta înseamnă să schimbi legile, dar cu legi bune, nu cu legile actuale”, a spus Bogdan Chirieac.
”E vorba de companiile de stat...”, a completat Violeta Romanescu.
”Sunt de acord cu dumneavoastră. La Nuclearelectrica s-au făcut cumva reactoarele 3 și 4 și nu știm noi? Nu s-au făcut! CFR Călători este în faliment. Deși a primit subvenție, tot praf este, un pericol pe căile ferate românești. Și se întâmplă ceva? De ce crede că se întâmplă ceva de mâine? Dânsul nu are treabă cu funcționarii, ci cu colectarea de taxe și impozite. Păi, se colectează aceste lucruri?
Apoi, mai sunt și alte companii, de exemplu Societatea de Transport București, care e pe pierdere. Ce facem? O închidem? Cred că nu! În toată lumea transportul urban este subvenționat de stat. Acum, cu ce valoare? Cum funcționează? Cum se întâmplă e de văzut. Și căldura este subvenționată etc. Ce facem? Le închidem?
Prin urmare, sunt niște ziceri, iar problema fundamentală este că în Bulgaria impozitul pe profit este 10% și impozitul pe dividende este 5%. Așa e în Bulgaria vecină. La noi este 16% (impozitul pe profit n.r.) și 16% vor să îl facă (impozitul pe dividente, care acum este de 10% n.r.). Unde se va duce capitalul, în acest context?”, a mai spus analistul politic Bogdan Chirieac.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News