Călin Georgescu se bucură de intenție de vot la alegerile prezidențiale. De data asta, o spun sondajele, asta deși, înainte de alegerile prezidențiale din 2024, el aproape că nu exista în rezultatele cercetărilor.
Un nou studiu, MKOR, arată că Călin Georgescu, care încă nu și-a depus candidatura la alegerile prezidențiale 2025, dar care și-a exprimat această intenție, ar fi votat de 36,6% dintre români în primul tur al alegerilor.
Deși s-ar afla într-o poziție de forță în primul tur al alegerilor prezidențiale, cu mari șanse să intre în al doilea tur, Călin Georgescu se arată vulnerabil în turul al doilea. Conform cercetării citate, pentru turul întâi, 27,9% dintre respondenți l-au menționat spontan ca preferință, iar 36,6% l-ar alege dintr-o listă restrânsă de opt candidați. Profilul său atrage votanți din toate categoriile de vârstă (74% între 28-56 ani), în special persoane cu venituri mici și medii (96% dintre votanții săi), cu studii generale (50% dintre votanții săi). Dorința de schimbare anti-sistem (38%) și personalitatea sa (18%) sunt principalele motive invocate de susținători, conform unui comunicat de presă transmis de MKOR.
Într-un tur al doilea ipotetic, Ilie Bolojan ar fi singurul candidat care l-ar învinge, arată cercetarea, pe Călin Georgescu, cu 42% la 40%. Dar, conform MKOR, Ilie Bolojan ar atrage la vot un procent mai mare de votanți și ar reduce absenteismul, în comparație cu ceilalți candidați măsurați. El nu este candidat la alegerile prezidențiale, nici nu și-a exprimat intenția în acest sens. Este președintele interimar al țării. Candidatul alianței formate de PSD, PNL, UDMR este Crin Antonescu.
Dintr-o listă restrânsă, Ilie Bolojan ar avea 12,2% intenție de vot, iar dintr-una completă, de 28 de candidați, ar lua 8%. El este apreciat pentru competență și experiență (26%) și pentru integritate (33%), Bolojan este preferat de persoanele de peste 30 de ani (77% dintre votanții săi), cu venituri peste medie (70% dintre votanții săi) și studii superioare (64% dintre votanții săi).
Avantajul său în turul 2 vine din capacitatea de a reprezenta o pondere mai mare a populației cu drept de vot, reducând nehotărârea la doar 11% (față de 16%, în cazul lui Crin Antonescu).
Despre cercetare
Studiul „Consumer Sentiment 2025” a fost realizat online, pe un eșantion de ponderat după educație și venit, conform datelor INS. Modelul prezentat de noi confirmă opțiunile de vot exprimate la turul 1 al alegerilor prezidențiale din luna noiembrie 2024, ca metodă de validare suplimentară a datelor. Rezultatele sunt extrase din studiul MKOR Consumer Sentiment din România în 2025.
Mărimea eșantionului este de 1100 respondenți. Eșantionul este reprezentativ la nivel național după vârstă, educație și venituri. Targetul este populația generală a României cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Metoda de cercetare este sondaj de opinie (CAWI), fiind realizat prin chestionar, online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News