Andreea Sava, reguli de bază în alimentație pentru un corp suplu

Bianca Ştefan / 03 iul 2018 / 18:34 Salveaza PDF Comentarii
 Slăbire
Descriere foto: Slăbire

Nu este important doar ce mâncăm, ci și cum mâncăm. Andreea Sava, de la Antena 3, ne prezintă pe blogul personal regulile de care trebuie să ținem cont în alimentație pentru a avea un corp sănătos și frumos.

Iată care sunt cele 5 regulile prezentate de Andreea Sava
1. 5 mese pe zi

Slabă și leșinată de foame nu se încadrează în ideea mea de frumusețe. Există noțiunea de “skinny fat”, deci să fii slab nu înseamnă neapărat că arăți și bine sau că ești sănătos.

Trebuie să mănânci ca să ai energie, dar să o faci cu cap. Vă spun imediat și ce.

Mai întâi, însă, de câte ori pe zi ar trebui să mâncați. De 5 ori. Cum spuneam, fără înfometare. Adică 3 mese și 2 gustări. Micul dejun trebuie să fie cea mai consistentă masă iar cina cea mai ușoară, cu proteine din carne slabă și legume.

Astfel, nu doar că veți avea energie toată ziua deci veți putea face totul mult mai bine dar, mâncând mereu câte puțin, nu veți ajunge să o faceți pe fond de foame avansată deci să vă îndopați. Veți constata că așa de fapt veți mânca mai puțin fără să suferiți vreodată de foame.

2. Fără prăjeli, calorii goale și exces de zahăr rafinat

Orice aliment, oricât de sănătos, prin prăjire este încărcat cu grăsimi nesănătoase și devine nociv, nu doar că va îngrășa. De exemplu, 100 de grame de cartofi copți au 80 de calorii, prăjiți au 400!!

Prin calorii goale spun fast food, chipsuri, biscuiței și ronțănele de tot felul, patiserie din făină albă și cu multă grăsime. Noțiunea de calorii goale înseamnă că nu vă aduc nimic benefic pentru organism, niciun nutrient, doar că depuneți grăsime pe talie, fund și, mai rău, pe vasele de sânge și în jurul organelor.

 

Desigur că nu vorbesc doar despre mâncare. Și ce beți vine cu aport de calorii și cu nutrienți sau nu.

3. Ce și când trebuie să mănânci

Acum, însă, să trecem și la ce puteți consuma, ca să nu pară un articol negativist. :)) Lista nu este deloc scurtă, să știți. 

Ideea e destul de logică și simplă: carbohidrații se consumă în prima parte a zilei, fiindcă sunt surse de energie mare dar care se termină repede deci trebuie să o consumați într-o activitate, pe când proteinele sunt descompuse cu un efort mai mare de către organism așa că vă vor stimula arderile, deci sunt alegerea cea mai bună pentru cină.

Grăsimile sunt esențiale pentru organism, în special pentru activitatea cerebrală, deci nu trebuie eliminate. Trebuie să reprezinte cam 25% din ce mâncați zilnic. Doar că trebuie să fie grăsimi sănătoase. Dacă vă este greu să identificați carbohidrații, proteinele și grăsimile.

Fructele se mănâncă în prima parte a zilei și la distanță cam de 2 ore de orice altă masă. Asta pentru că, pe de o parte, sunt digerate destul de greu și, pe de altă parte, conțin fructoză, adică glucide.

4. Respectă regulile de combinare a alimentelor

Puține alimente sunt nocive în sine. Combinarea proastă este problema. 

5. Bea apă

Cred că am zis de un milion de ori dar repet ca o moară stricată fiindcă este important: fiecare celulă a corpului are nevoie de apă pentru a funcționa corespunzător. Apă!!! Sau ceai, nu sucuri îmbuteliate sau chiar făcute în casă, cafea sau orice altceva vă vine în minte.

Un adult trebuie să bea cam 2-3 litri de apă pe zi. Sau ceai. Funcționează la fel de bine.

Mai multe informații AICI



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25