DCNews Stiri Auto Cod rutier 2025. Este obligatorie roata de rezervă sau riști amendă?

Cod rutier 2025. Este obligatorie roata de rezervă sau riști amendă?

freepik.com

Începând cu anul 2025, legislația rutieră din România nu mai impune șoferilor să dețină roata de rezervă în portbagaj, aceasta devenind un echipament opțional.

Deși nu mai este obligatorie, roata de rezervă rămâne extrem de utilă, mai ales pentru călătoriile lungi sau pe drumuri izolate. În trecut, aceasta, împreună cu un cric și o cheie pentru roți, făcea parte din kit-ul standard de siguranță al oricărui vehicul, permițând șoferilor să rezolve rapid o pană de cauciuc fără a apela la ajutor extern.

Începând cu 2025, lipsa roții de rezervă nu mai atrage sancțiuni, dar este recomandată ca măsură preventivă. În cazul unei pene, alternativele includ contactarea unei firme de depanare sau tractarea mașinii la un service de vulcanizare.

Dacă alegi să îți schimbi singur roata, este recomandat să respecți toate măsurile de siguranță. În primul rând, dacă este posibil, mută vehiculul complet în afara carosabilului. În caz contrar, asigură-te că semnalizezi corect prezența mașinii pe drum, amplasând triunghiurile reflectorizante în fața și în spatele acesteia.

Triunghiurile trebuie plasate la cel puțin 50 de metri distanță de mașină, pe marginea drumului, aliniate cu farul și stopul roții celei mai apropiate de carosabil.

Dacă roata de schimb se află pe partea expusă traficului, poziționează triunghiurile astfel încât să îți ofere un spațiu de siguranță de cel puțin un metru între tine și celelalte vehicule care circulă.

Citește și următorul articol: Cod Rutier 2025. Ți se ridică maşina şi primeşti amendă dacă parchezi pe trotuar. Ce alte sancţiuni apar în noua legislație

Știri similare din categoria Auto Vezi toate articolele