Ritmul de angajare din România rămâne staţionar în intervalul octombrie – decembrie 2013

Angajările planificate se situează la nivelul cel mai scăzut din trimestrul IV/2010 şi până în prezent, arată Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă

Piaţa de forţă de muncă din România va fi relativ liniştită până la finalul anului 2013, anticipează respondenţii Studiului Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă, cercetarea cu cea mai mare amploare şi capacitate de predicţie a intenţiilor de angajare la nivel mondial. 74% din cei 625 de angajatori români intervievaţi pentru realizarea cercetării aferente trimestrului IV/2013 spun că în intervalul octombrie – decembrie nu intenţionează nici să-şi crească, nici să-şi descrească numărul total de angajaţi din locaţia unde-şi derulează activităţile. 12% dintre respondenţi au planuri de creştere a volumului total de angajări, în timp ce alţi 12% se aşteaptă la o scădere a acestora în acelaşi interval. După eliminarea variaţiilor sezoniere, rezultă astfel o Previziune Netă de Angajare staţionară, de 0%.

Aceasta este cea mai mică valoare a Previziunii înregistrată din trimestrul IV al anului 2010 şi până acum, reprezentând o scădere de 10 puncte procentuale faţă de trimestrul III/2013 şi de 12 puncte procentuale comparativ cu al patrulea trimestru al anului anterior.

“Constatăm o abordare prudentă a activităţilor de angajare, specifică unei nesiguranţe a angajatorilor în legătură cu climatul economic. Pe de-o parte, cifrele sugerează că în trimestrul IV cei care-şi vor cauta un loc de muncă în unele regiuni ale ţării sau în anumite sectoare de activitate se vor confrunta cu dificultăţi. Pe de altă parte, chiar dacă intenţiile de angajare din trimestrul viitor sunt mai degrabă slabe, faptul că aproape trei sferturi dintre angajatori intenţionează să păstreze neschimbat numărul de angajaţi pe care îl au în prezent poate semnala că piaţa muncii a ajuns într-un punct de echilibru,” a declarat Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup România. Procentul de angajatori care nu se aşteaptă la nici o schimbare a dimensiunii forţei de muncă proprii este, de altfel, cel mai mare din istoria Studiului Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă în România.

Cu toate că nivelul Previziunii Nete de Angajare la nivel naţional este staţionar, în şase din cele zece sectoare de activitate analizate şi în cinci din cele opt regiuni angajatorii se aşteaptă la creşteri ale volumului total de angajări. Intenţiile de angajare cele mai ferme se raportează în Industria prelucrătoare, a cărei Previziune Netă de Angajare este de +12%. La polul opus se situează sectorul de Construcţii, unde Previziunea Netă de Angajare este de -15%. Planurile de angajare sunt în scădere faţă de trimestrul trecut în opt sectoare de activitate şi toate cele zece sectoare raportează planuri de angajare mai reduse decât în trimestrul IV/2012. Scăderea cea mai abruptă faţă de ultimul trimestru al anului trecut se înregistrează în sectoarele de Construcţii şi Comerţ cu ridicata şi cu amănuntul, unde valoarea Previziunii a scăzut cu 27, respectiv 19 puncte procentuale.

Din punct de vedere regional, cei mai optimişti sunt angajatorii din Vestul ţării, care raportează o Previziune Netă de Angajare de +8%, iar cei mai pesimişti angajatori sunt în Sud, unde Previziunea Netă de Angajare este -7%. Aceasta este de altfel regiunea unde se înregistrează cea mai dramatică scădere a Previziunii atât faţă de trimestrul, cât şi faţă de anul anterior: 28 de puncte procentuale. Planurile de angajare se restrâng faţă de trimestrul trecut în şase din cele opt regiuni cuprinse în studiu şi scad faţă de trimestrul IV/2012 în şapte din cele opt regiuni. Excepţia o constituie regiunea de Nord-Est, unde angajatorii raportează o Previziune Netă de Angajare de +6%, în creştere cu 6 puncte procentuale faţă de trimestrul III şi cu 2 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Aceste valori ale Previziunii Nete de Angajare conturează imaginea unei pieţe de muncă încetinite, unde atât creşterea cât şi scăderea volumului de angajări vor fi lente şi chibzuite. Clienţii şi partenerii noştri analizează din ce în ce mai atent şi amănunţit motivele şi momentele oportune creării de noi locuri de muncă, ţinând seama că urmează perioada de bugetare şi punând în balanţă nevoile de personal pe termen scurt şi cele pe termen lung. În acelaşi timp, se pune din ce în ce mai mult accent pe talentele şi atitudinea candidaţilor,” spune Valentin Petrof.

Datele cuprinse în studiu arată că la nivel global ritmul angajărilor va fi lent, dar constant. În 29 din cele 42 de ţări cuprinse în studiu, angajatorii anticipează o creştere a volumului de angajări, dar activitatea de angajare nu pare să se fi impulsionat semnificativ. Regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) raportează intenţii de angajare mixte, cu creşteri ale forţei de muncă în 11 ţări din 24 şi scăderi în alte 10 ţări. Spre exemplu, angajatorii din Bulgaria sunt moderat optimişti, Previziunea Netă de Angajare din această ţară cifrându-se la +4%, mai slabă decât a trimestrului anterior, dar stabilă comparativ cu anul trecut. În schimb, în Ungaria angajatorii anticipează o piaţă a forţei de muncă în scădere, Previziunea Netă de Angajare din această ţară fiind de -4%.

* Notă: Previziunea Netă de Angajare se obţine făcând diferenţa dintre procentul de angajatori care anticipează o creştere a volumului total de angajări şi procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locaţia lor, în trimestrul următor. Pentru ţările care au acumulat date cel puţin 17 trimestre consecutiv, printre care şi România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepţia cazului în care se specifică altfel.

Despre studiu:

Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă se realizează trimestrial pentru a măsura intenţiile angajatorilor de a creşte sau de a diminua angajările totale pe parcursul trimestrului următor. ManpowerGroup administrează acest studiu predictiv şi cuprinzător de 50 de ani, timp în care acesta a devenit unul dintre cele mai credibile studii din lume privind activitatea de angajare. Pentru cercetarea referitoare la trimestrul IV/2013 angajatorilor din toată lumea care participă la acest studiu li s-a solicitat să răspundă la aceeaşi întrebare: „Cum anticipaţi că vor evolua angajările totale din locaţia dumneavoastră, vreme de 3 luni, până la sfârşitul lunii decembrie 2013, în raport cu trimestrul în curs?” Studiul se bazează pe intervievarea unui număr de peste 65.000 de angajatori din sectoarele public şi privat din 42 de ţări şi teritorii. Efectuarea cercetării pe un eşantion reprezentativ şi pe sectoare de activitate şi regiuni permite oferirea unor informaţii cât mai detaliate. Studiul se realizează cu ajutorul unei metodologii validate, în conformitate cu cele mai înalte standarde din domeniul cercetării de piaţă. Echipa de cercetare este compusă din echipa de cercetare internă ale ManpowerGroup şi cea a Infocorp Ltd. Studiul a fost structurat astfel încât să fie reprezentativ pentru fiecare economie naţională. Marja de eroare pentru toate datele, la nivel naţional, regional şi global, nu depăşeşte +/-3,9%.

Pentru România, cercetarea de teren s-a derulat în intervalul 18 – 31 iulie pe un eşantion reprezentativ de 625 de angajatori, fiind condusă de către echipa de cercetare Infocorp Ltd. Rezultatele obţinute au o marjă de eroare de +/-3,9%.

Despre Manpower

ManpowerGroup România este unul din liderii în domeniul soluţiilor inovatoare ce privesc forţa de muncă, creând şi oferind clienţilor săi soluţii care să-i ajute să fie câştigători în lumea contemporană a muncii. Compania este specializată în: recrutare permanentă şi pe bază de contract, evaluare şi selecţie, muncă temporară, payroll, gestiune şi administrare de contracte, externalizare şi consultanţă în domeniul resurselor umane. Manpower Professional, brand al ManpowerGroup, oferă o gamă largă de servicii de recrutare, munca temporară, selecţie, externalizare şi consultanţă la nivel de middle & top management şi specialişti. Resursele deţinute, clienţii internaţionali şi reputaţia dobândită atrag candidaţi talentaţi, cu un nivel de educaţie ridicat, şi profesionişti cu o experienţă vastă în domeniul în care activează. În România, ManpowerGroup este prezent din 2003, având în prezent 14 agenţii active în: Bucureşti, Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Piteşti şi Sibiu.

Despre ManpowerGroup

ManpowerGroupTM (NYSE: MAN), este liderul global în soluții inovatoare privitor la forţa de muncă, soluţii care asigură sustenabilitatea talentului pe piața muncii şi sprijină dezvoltarea companiilor, comunităților, țărilor și a indivizilor înşişi. Specializat în soluții care favorizează agilitatea în afaceri a companiilor și flexibilitatea în muncă, ManpowerGroup valorifică cei 65 de ani de expertiză în lumea muncii pentru a crea modele de lucru, a construi practici și a oferi tuturor clienților săi acces la sursele de talente de care au nevoie pentru viitor. De la recrutare, consultanță, externalizare și management în carieră la evaluare, formare și dezvoltare, ManpowerGroup oferă talentul prin care companiile sunt conduse către inovație și productivitate într-o lume în care talentismul este sistemul economic dominant. În fiecare zi, ManpowerGroup conectează la piaţa muncii peste 630.000 de oameni și le dezvoltă experiența profesională şi capacitatea de angajare, prin legăturile sale cu peste 400.000 de clienți din 80 de țări și teritorii. Suita de soluții ManpowerGroup este oferită prin ManpowerGroup™ Solutions, Manpower®, Experis™ și Right Management®. In 2013, ManpowerGroup a fost recunoscută drept una dintre companiile cu cele mai înalte standarde etice la nivel global pentru al treilea an consecutiv, consacrându-i poziţia de cel mai de încredere brand din domeniul în care activează.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel