EXCLUSIV  PARACETAMOL. Medic, semnal de alarmă. Intoxicația poate fi MORTALĂ

Ema Apostu / 27 noi 2017 / 12:51 Salveaza PDF Comentarii

Conferențiarul universitar Dana Tomescu trage un semnal de alarmă legat de abuzul de paracetamol.

”Un alt lucru important. Un semnal de alarmă, și nu aș vrea să fie înțeles altfel, este Paracetamolul. Am avut acum o lună de zile trei fete tinere, a fost absolut legea serilor, 20 și ceva de ani, intoxicație voluntară cu paracetamol. Două dintre ele au luat foarte mult Paracetamol de la mai multe farmacii pentru că există o limitare, au luat peste 100 de tablete, care au venit repede la spital unde au avut niște mijloace nespecifice, cu spălături gastrice și practic au scăpat. O a treia a luat jumătate din doza pe care au luat-o celelalte două și a avut o evoluție nefericită în ciuda faptului că a fost transplantată cu un ficat, un fragment hepatic care nu a fost, ca să spun așa, integrat de organismul ei. În situație de gravitate maximă a mai existat o grefă de ficat întreg compatibil pe care l-a primit, sfârșitul a fost nefericit. O fată tânără de 28 de ani. Față de celelalte a luat mai puțin Paracetamol, dar a venit mai târziu la spital, niște probleme de familie pe care am înțeles pe care le-a avut și asta a fost un mod de a atrage atenția. Din nefericire le-a și pisat, le-a și absorbit mult mai repede și finalul a fost neașteptat.”, a spus medicul la DCNews.

 Vezi răspunsul complet:

 

DCNews a demarat, în colaborare cu prof. dr. Irinel Popescu, președinte al Academiei de Științe Medicale, un proiect dedicat informării publicului, dar și a specialiștilor, asupra unor subiecte medicale de actualitate. Seria de emisiuni realizată de profesorul Irinel Popescu, sub egida Academiei de Științe Medicale, este publicată în rubrica Academia de Sănătate. 

[citeste si]







loading...
VOTEAZA ARTICOLUL

TOP STIRI CELE MAI...


loading...







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Vezi versiunea de mobil a siteului

nxt.DE1