DCNews Stiri Auto Titi Aur arată lecția de siguranță rutieră implementată de ISU, dar ignorată de restul României: Când vreodată o să vedem asta pe plan național?

Titi Aur arată lecția de siguranță rutieră implementată de ISU, dar ignorată de restul României: Când vreodată o să vedem asta pe plan național?

Titi Aur la DC News

Într-o Românie în care purtarea centurii de siguranță e încă opțională în mentalul colectiv, Titi Aur trage un semnal de alarmă și vine chiar și cu exemple reale și surprinzătoare. Acesta a vorbit de controalele inopinate făcute în timpul misiunilor de urgență, așa cum face deja ISU în cazul echipajelor SMURD.

Invitat la emisiunea „DC Conducem”, reputatul expert în siguranță rutieră explică de ce centura trebuie să devină regulă, nu excepție, și cum frica de amendă poate salva vieți - inclusiv în ambulanțe. Emisiunea a adus în prim plan o discuție care atinge direct o problemă ignorată, dar esențială: lipsa unei culturi a siguranței la nivel național.

"Îi opresc brusc, deschid ușa, se uită, văd dacă au centură sau nu, le dau drumul să plece mai departe, iar cei care sunt fără centură, prinși, sunt notați și amendați"

„Îmi spunea domnul Arafat că ei fac controale la salvările lor, la SMURD-urile lor, chiar și când sunt în misiune. E fix când nu te aștepți și e o lecție importantă. Adică îi opresc brusc, deschid ușa, se uită, văd dacă au centură sau nu, le dau drumul să plece mai departe în misiune, iar cei care sunt fără centură, prinși, sunt notați și amendați. E o amendă mare. Cred că 1.000 de lei, amendă internă, strict a lor, pe serviciul lor. De ce? Sunt tentați să stea fără centură, în special cei din spate.

Însoțitorul pacientului care stă în spate, asistentul sau asistenta, sunt obligați să stea cu centura. Pacientul trebuie să fie și el legat regulamentar, iar targa bine fixată. De ce nu purtăm centura în ambulanțe? În caz că are o problemă, oprește. Ați văzut câteodată o salvare cu girofarul pornit, oprită pe dreapta? De ce? Pentru că are de intervenit, dar asta o faci mereu în condiții de siguranță. Au reușit să implementeze treaba asta. Mai găsesc pe câte unul care încalcă regula, dar majoritatea o respectă. Cel mai mult de frica controlului. Apare controlul inopinat, oprește salvarea, deschide ușa, închide ușa și a plecat. Totul ca să vadă dacă are centura. Când vreodată o să vedem asta pe plan național?

Ei au reușit să reducă, să facă pregătiri și așa mai departe. Îi obligă mereu să stea cu centura. Mai sunt cazuri când sunt fără centură, dar eu vorbesc acum doar de ISU, nu vorbesc de tot sistemul. La salvare, de exemplu, sunt unii care poartă centură și alții nu. De exemplu, salvarea în București, da. Salvarea în alte zone, nu știu. Ca să avem aceste acțiuni naționale, trebuie să avem acel proiect asumat, să fie verificat, să plece campania și să vină toți.

Unii să-i învețe, alții să-i oblige, alții să-i controleze și să-i amendeze dacă nu respectă regula. Trebuie totul gândit astfel încât purtatul centurii să fie o practică obișnuită, nu doar o întâmplare, mai mult, să nu se mai uite șoferul (de autocar n.r.) urât la tine când îl întrebi de centură, venind cu clasicul răspuns: 'Dar ce, nu ai încredere în mine?' ”, a explicat Titi Aur.

CITEȘTE ȘI: Tipuri de şoferi, haos pe şosele, cauze. Cătălin Codescu vine la DC Conducem

VEZI TOATĂ EMISIUNEA AICI: 

Știri similare din categoria Auto Vezi toate articolele