VEZI ȘI: EXCLUSIV. Ciutacu, SCÂRBIT de un episod cu Iohannis. \"Scuză penibilă și tactică de campanie\"
Generația actuală de studenți - viitori actori, regizori, scenografi și coregrafi, de la UNATC se află în impas. Le lipsește singurul teatru destinat în exclusivitate spectacolelor studențești, singurul spațiu unde, până acum câțiva ani, s-au întâlnit cu succes creația, cercetarea și experimentul în fața unui public numeros și fidel. Studioul a făcut parte din baza materială a UNATC \"I. L. Caragiale\", reprezentând un reper cultural unic și oferind o rampă de lansare pentru noile generații de artiști.
În anul 2012, ca urmare a unei decizii ilegale, universitatea a fost privată de acest spațiu foarte important, care a oferit vizibilitate pentru producțiile studenților timp de 50 de ani.
Primul pas în salvarea Studioului de Teatru Casandra
Pentru salvarea Studioului de Teatru Casandru, primul pas a fost făcut deja prin inițierea unei petiții online, care a strâns în 4 zile, un număr de 1.109 de semnături. Acest fapt, alături de încurajările venite din partea personalităților din lumea artistică, a absolvenților și a studenților UNATC, îi determină pe actori să lupte pentru salvarea Studioului de Teatru Casandra.
În viitorul apropiat prin campania „Salvați Studioul de Teatru Casandra!\", UNATC își propune să genereze o mișcare de susținere și sprijin din partea autorităților, a instituțiilor de cultură, a personalităților din sfera artistică și, totodată, a publicului larg.
Următoarele acțiuni vor fi:
1. organizarea unor caravane pentru strângerea de semnături în locuri publice, lână instituții de cultură și universități;
2. strângerea de mesaje din partea artiștilor care au jucat pe scena Studioului de Teatru Casandra și din partea publicului, prin intermediul site-ului oficial dedicat campaniei (www.unatc.ro/salvaticasandra);
3. filmarea unor testimoniale cu actori, regizori, scenografi, coregrafi – personalități marcante ale teatrului românesc în vederea sprijinirii campaniei online. De asemenea, ne propunem demararea campaniei pe posturi de radio și televiziune.