EXCLUSIV  Nu ştiai asta despre stres– Scapă uşor de el. Răspunsul psihologului

Maria Dumitraşcu / 01 Martie 2019 / 23:40 Salveaza PDF Comentarii
Stres
Descriere foto: Stres

Deseori nu putem schimba situaţia care ne provoacă stres, dar importante sunt reacţiile noastre. 

Este foarte important să ştim că nu evenimentul în sine ne afectează cel mai mult, ci percepţia noastră asupra acestuia. Primul pas în combaterea stresului este să recunoaştem că ne confruntăm cu acesta. Dacă încercăm să luăm o pauză şi să respirăm adânc atunci când simţim că suntem copleşiţi de stres, dacă vedem partea pozitivă a lucrurilor, dacă folosim umorul şi întrevedem lecţiile pe care le învăţăm dintr-o experienţă dificilă, putem să ne gestionăm mai bine emoţiile şi să trecem peste cele mai stresante situaţii. De asemenea, se recomandă evitarea ruminaţiei, gândirea excesivă asupra unei probleme poate afecta rezolvarea problemei. Atunci când ne focalizăm intens asupra lucrurilor care ne provoacă un stres major, nu mai vedem imaginea de ansamblu, simţim disconfort şi ne adâncim şi mai mult în emoţiile negative. Astfel, nu mai reuşim să fim obiectivi şi să privim detaşat asupra problemei.

Este important să ne gândim dacă stresul este cauzat într-adevăr de situaţia problematică sau dacă noi înşine suntem sursa stresului.

 

Dacă stresul este cauzat de o situaţie exterioară, atunci este indicat să încercăm să ne relaxăm şi să împărtăşim persoanelor apropiate despre problema noastră şi despre trăirile pe care le simţim. Împărtăşind altcuiva stările interioare, ne vom simţi eliberaţi, înţeleşi şi sprijiniţi. Oamenii au nevoie să simtă că ceilalţi îi înţeleg suferinţa şi că nu sunt singuri, problemele devenind astfel mai uşor de suportat, îşi pierd din însemnătate. Atunci când realizăm că noi suntem sursa stresului şi că problema nu este atât de gravă încât să ne provoace stres, că ceea ce simţim ca răspuns la un eveniment anume ascunde de fapt emoţii şi cogniţii disfuncţionale, nesănătoase, este recomandat să le abordăm pe acestea cu multă compasiune. Dacă continuăm să ne criticăm gândurile şi trăirile negative, ele vor continua să ne afecteze. Aşadar, cel mai sănătos este să le privim cu blândeţe şi să le lăsăm să dispară uşor, uşor.

O altă modalitate eficientă de combatere a stresului şi pentru a ne menţine sănătatea mintală este să ne înconjurăm de persoanele dragi, să ne facem timp pentru noi înşine şi să întreprindem activităţile care ne fac plăcere, să ne şlefuim un talent, să ne ocupăm de pasiunile noastre, să ne plimbăm, să citim o carte, să medităm, să gătim, să grădinărim, să dansăm, să ascultăm muzică, să savurăm o cafea în aerul proaspăt al dimineţii sau orice ne face plăcere. Astfel, ne vom focusa atenţia pe lucrurile care ne fac fericiţi şi vom acorda mai puţină importanţă problemelor.

Dacă doriţi să abordez un anumit subiect, aştept comentariile dvs. pentru a dezbate pe larg subiectul respectiv în următorul articol.


Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26