Marile companii auto anunţă reducerea producţiei de vehicule, din cauza deficitului de semiconductori pentru industria auto.
Deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini Mercedes în trimestrul trei din 2021, a informat firma mamă Daimler AG, cel mai recent avertisment al unui producător auto privind scăderea veniturilor, transmite Agerpres citând Reuters.
Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
"În urma închiderii fabricii care furniza semiconductori în Malaezia şi în alte regiuni, dificultăţile au devenit acum şi mai accentuate, astfel încât vânzările noastre în trimestrul trei din 2021 vor fi probabil semnificativ sub nivelul înregistrat în precedentele trei luni", a afirmat directorul general al Daimler, Ola Kaellenius, într-un interviu acordat publicaţiei Automobilwoche.
Kaellenius nu a specificat modul în care va fi afectată producţia din cauza deficitului de cipuri. Săptămâna aceasta, producţia a fost oprită parţial sau total la fabricile Daimler din Rastatt (Germania) şi Kecskemet (Ungaria). De asemenea, producţia uzinei din Bremen era deja oprită şi se lucra cu program de lucru redus la unitatea din Sindelfingen, ambele în Germania.
Totuşi, Kaellenius s-a declarat încrezător că Daimler este mai bine pregătită decât înainte de pandemie pentru problemele cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare.
Daimler a extins contractele la serviciile sale de leasing, pentru a atenua temerile clienţilor care aşteaptă sosirea noilor maşini pe care le-au comandat, a explicat şeful grupului german.
Kaellenius s-a abţinut să estimeze când se va încheia deficitul de semiconductori, spunând că nu se poate previziona, din cauza problemelor cu care se confruntă lanţurile de aprovizionare, în special în Malaezia.
"Ceea ce este important este că există o cerere ridicată pentru maşini. La un moment dat, problema cipurilor va fi de asemenea rezolvată", a explicat şeful Daimler.
Vânzările Mercedes-Benz au urcat cu 27% în trimestrul doi din 2021, cu un avans de 54% în Europa, a doua mare piaţă a Daimler, după China. Compania anunţa în iulie că se aşteaptă ca pe ansamblul acestui an vânzările să fie în linie cu nivelul din 2020, după ce anterior a previzionat livrări mai ridicate decât cele de anul trecut. Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Şi producătorii auto americani Ford şi General Motors au anunţat joi reducerea producţiei din cauza deficitului de semiconductori. Ford va reduce din nou producţia de camioane în SUA, din cauza deficitului de semiconductori, care afectează industria auto pe plan global, transmite Reuters.
Al doilea mare producător auto american a informat că săptămâna viitoare producţia va fi oprită la uzina din Kansas, unde se fabrică camioneta F-150. În săptămânile care încep în 6 şi 13 septembrie, la unitatea din Kentucky vor lucra două schimburi, în loc de trei.
Şi Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a avertizat luna trecută că ar putea fi nevoit să reducă şi mai mult activitatea fabricilor, din cauza deficitului de semiconductori.
Publicaţia niponă Nikkei a informat în luna august că Toyota Motor Corp va reduce în septembrie producţia globală cu 40%, faţă de planul precedent, tot în urma deficitului de cipuri pentru industria auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu