Cercetătorii au descoperit cele mai vechi fosile din lume. Vezi în ce țară

fosileaustralia

Cercetătorii au descoperit cele mai vechi Foto: Discovery News[/caption]

Arheologii au descoperit în Australia, în regiunea vestică Pilbara, cele mai vechi fosile din lume. Este vorba despre mai multe structuri, numite stromatolite, care au la bază microbi. Fosilele au fost găsite de la țărmul oceanelor până în adâncurile, dar și în interiorul arid al continentelor, potrivit Discovery News.

Cercetătorul Universității Australiene Norfolk, Nora Noffke, a declarat că descoperirea subliniază un ecosistem de o surprinzătoare diversitate, adăugând că fosilele găsite ar fi mai vechi de 3,49 de miliarde de ani. Cercetătorul a declarat pentru Washington Post că microbii care au dus la formarea stromatolitelor sunt cei mai vechi descriși vreodată, "posibil cei dintâi strămoși ai noștri".

Structurile rețin minerale și particule de nisip în matricea lor, ceea ce previne eroziunea. După ce mor, particulele de nisip se transformă în piatră, păstrând intactă viitoarea fosilă.

Cercetătorii așteaptă confirmarea oficială a vârstei fosilelor găsite în regiunea vest-australiană Pilbara.