Ies la iveală din ce în ce mai multe detalii despre submersibilul Titan.
Submarinul "Titan" a explodat în timpul unei expediţii de explorare a epavei "Titanicului" la câteva ore după ce a pornit în călătorie, pe 18 iunie. Odată cu această tragedie, care s-a soldat cu cinci morţi, inclusiv Stockton Rush, CEO-ul OceanGate, multe îndoieli au apărut rapid cu privire la fiabilitatea "Titanului". Un clip promoţional postat pe canalul YouTube al companiei în 2018 a stârnit noi probleme, relatează Insider.
În acest videoclip, Stockton Rush, şeful companiei care a dezvoltat şi a operat submersibilul, oferă detalii despre designul dispozitivului care avea să devină "Titan" câţiva ani mai târziu. Prezintă lipiciul folosit pentru asamblarea diferitelor părţi ale ambarcaţiunii. "Este destul de simplu, dar dacă vom comite vreo greşeală, sunt puţine şanse să ieşim din ea", a explicat CEO-ul, înainte de a declara că consistenţa acestui adeziv era asemănătoare cu cea a "untului de arahide".
Aceste declaraţii rezonează diferit astăzi şi par să răspundă îndoielilor exprimate de unii experţi şi foşti angajaţi OceanGate cu privire la securitatea "Titanului".
Pentru David Lochridge, fost director de operaţiuni maritime pentru companie între 2015 şi 2018, submarinul a avut câteva puncte slabe majore, în special la nivelul carenei sale din fibră de carbon. Se pare că acesta a fost concediat după ce şi-a exprimat criticile. "Mi-e atât de teamă că se va sinucide şi va ucide alţi oameni pentru a-şi stimula ego-ul", a scris David Lochridge într-un e-mail trimis unui alt coleg sceptic.
La rândul său, Stockton Rush şi-a exprimat în mod repetat ostilitatea faţă de rezervele exprimate cu privire la activitatea sa.
"Am auzit de prea multe ori strigătele fără temei 'vei ucide pe cineva'. Iau asta ca pe o insultă personală gravă", a spus el, de exemplu, într-un vlog publicat în 2021. De asemenea, CEO-ul refuzase întotdeauna să certifice "Titanul" de către autorităţile americane, considerând că proiectul său "este împotriva ortodoxiei submersibile, dar asta este natura inovaţiei". Mai multe cercetări sunt în desfăşurare pentru a încerca să se stabilească eroarea care a stat la originea accidentului, scrie Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu