Zuckerberg: e-mailul în forma actuală nu este un sistem modern de comunicare. Va dispărea în câţiva ani

Fondatorul Facebook-ului, Mark Zuckerberg, a anunţat sfârşitul e-mailului. Adevărul este că el a fost mai prozaic. La lansarea noii platforme de mesagerie a reţelei sociale, a declarat că „nu credem că un sistem modern de mesagerie este e-mailul”. Noul sistem nu este un e-mail.

Autor: Anca Murgoci

Zuckerberg nu este primul care semnalează faptul că e-mailul este învechit. Ray Tomlison, inginer american, a fost primul care  a trimis în 1971 un e-mail simplu, către un calculator DEC-10, aflat la mică distanţă. El a folosit simbolul @ pentru a separa numele utilizatorului de denumirea serverului.

Acum e-mailul este omniprezent. Se estimează că numărul de conturi de e-mail va creşte la 4.100 de milioane în 2015, de la 3.100 de milioane câte sunt în prezent. Utilizarea e-mailului este mai redusă în rândul adolescenţilor. Nu se ştie dacă această tendinţă se schimbă atunci când încep sa lucreze.

Nathaniel Borestein, specialist în poşta electronică şi directorul companiei Mimecast, a produs MIME („Multipurpose Internet Mail Extensions”). Acesta este standardul pentru poşta electronică cu facilităţi multimedia. Borestein a spus că protocolul MIME este utilizat de un trilion de ori pe zi. După părerea expertului, poşta electronică este în continuă dezvoltare. „În termeni generali consider că cele două servicii(e-mailul şi reţelele sociale) au funcţii diferite, dar sunt conectate între ele. Cred că sunt simbiotice. Refuz să le văd în opoziţie”, explică expertul. Acesta adaugă că reţelele sociale „sunt utile pentru oamenii afacerişti. Cred că reţelele sociale vor fi din ce în ce mai utilizate în domeniul afacerilor. Nu cred că Facebook sau Google+ au înţeles acest lucru, dar până acum şi-au făcut treaba bine”. Cel mai bun serviciu în acest sens este LotusLive care asigură e-mail scalabil cu securitate solidă, suport pentru conferinţe web şi soluţii de colaborare. Este un mod de a comunica mai uşor cu persoanele din interiorul sau exteriorul companiilor, cu clienţii, partenerii sau furnizorii.

Lee Bryant, consultant pentru software social la firma londoneza Headshift, susţine că e-mailul va disparea. “Când e-mailul a început să se utilizeze, acesta a fost o excelentă modalitate de a comunica cu ceilalaţi. Dar era excelentă pentru că era unica”, spune expertul. Acesta adaugă că în Inbox există posibilitatea de a nu vedea un e-mail important, în schimb, reţelele sociale sunt cu adevărat auxiliare in acest sens. Ele îţi reamintesc care sunt lucrurile cu adevărat importante de care trebuie să te ocupi. Cu toate acestea, el nu crede că poşta electronică va dispărea curând.”E-mailul se limitează la ce a fost odată: comunicarea virtuală de la om la om”.

Dave Coplin, directorul grupului Microsoft de Envisoneers, spune: „Cred că e-mailul este mort în comparaţie cu reţelele sociale; aceeaşi manieră de interpretare a fost si cu e-mailul şi scrisoarea convenţională. Ultima nu s-a mai folosit când a apărut prima. Aşa este întotdeauna. Când apare o nouă tehnologie, cealaltă trebuie să iasă din scenă”. Expertul spune că dacă înainte foloseam e-mailul pentru orice activitate virtuală pe care o aveam, acum putem alege dintr-o mulţime de canale pentru a comunica. De asemenea, el spune că nu este important canalul prin care comunicăm, fie că este e-mail, Facebook sau Twitter, ci este important doar ca mesajele să ajungă rapid la destinatar. Coplin conclude prin faptul că fiecare are rolul său şi este necesar să înţelegem care este instrumentul adecvat pentru o activitate sau alta.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel