Românii, mai mult timp la TV, mai puţin pe Facebook

Florin Răvdan / 28 iun 2019 / 11:20 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Românii alocă din ce în ce mai mult timp serviciilor de video online, lucru aflat în puternică legătură cu utilizarea televizoarelor inteligente. În acelaşi timp, românii petrec mai puţin timp pe reţelele de socializare. 

Serviciile de streaming video, folosite în prezent de peste jumătate dintre românii utilizatori de internet

Dacă în urmă cu doar 6 luni (noiembrie 2018), 42% dintre românii utilizatori de internet foloseau servicii de streaming video pentru a se relaxa în timpul liber, în prezent procentul acestora atinge nivelul de 52% - arată cel de-al patrulea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1061 respondenți, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în mai 2019.

Utilizatorii de internet petrec zilnic între 1-2 ore pentru a viziona filme și seriale, în funcțiede platforma de streaming online aleasă.  Odată cu această creștere, se remarcă și cea înregistrată de utilizarea smart TV-ului, atunci când ne referim la modalitatea de accesare a internetului. Astfel, în prezent, 36% dintre internauții români folosesc lunarsmart TV-ul, pentru a fi online. „Dacă privim spre cifrele înregistrate acum 1 an și jumătate (primul val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat în noiembrie 2017), când doar 24% dintre onlineri utilizau smart TV-ul, constatăm că, în 18 luni, rata de utilizare a acestui tip de device s-a bucurat de o creștere spectaculoasă - de 50%”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Începe să scadă numărul minutelor alocate zilnic rețelelor de socializare

 

Trendul ascendent, observat în cazul folosirii serviciilor de streaming video și corelat cu utilizarea celui mai potrivit device pentru accesarea acestora (Smart TV-ul), determină modificări ale comportamentului online al românilor: crește numărul minutelor alocate zilnic platformelor de streaming și scade numărul celor petrecute pe rețelele de socializare. Principalele rețele sociale înregistrează în prezent o scădere zilnică de 20 de minute, comparativ cu cifrele analizate în noiembrie 2017.

Incidența utilizării rețelelor sociale nu se modifică, românii continuă să le acceseze zilnic, singura modificare fiind reprezentată de scăderea mediei minutelor zilnice, alocate.

 


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24