Cum să ai parte de un somn mai bun

Adriana Nicolau / 14 dec 2017 / 15:31 Salveaza PDF Comentarii

Iată ce trebuie să faci ca să ai parte de un somn odihnitor și să te trezești mai ușor dimineața!

Tot mai multe persoane se confruntă în zilele noastre cu probleme ale somnului. În ciuda faptului că avem sentimentul că am dormi până dimineața, nu reușim. Somnul traversează mai multe stadii, în care dormi mai profund sau mai superficial, scrie playtech.ro.

Fiecare stadiu de somn este important. Dacă vreunul din ele este întrerupt sau dacă nu dormi suficient, trezitul va fi foarte dificil. Majoritatea adulților au nevoie între șapte și nouă ore de somn pentru a funcționa cum trebuie a doua zi. Aceste ore de somn asigură și sănătatea fizică și cea psihică.

Ce obiceiuri nu trebuie făcute înainte de culcare

Dacă mănânci prea mult înainte de culcare, esofagul se va afla sub presiune și va duce la senzația de arsură la stomac când vei sta culcat. E ideal ca ultima masă să fie cu două sau trei ore înainte de culcare și să nu fie foarte consistentă.

Alcoolul te poate face să te simți somnoros, însă în cantități prea mari îți poate afecta somnul. Metabolizarea alcoolului în somn conduce la treziri dese, coșmaruri, dureri de cap, transpirație și un somn neodihnitor în a doua jumătate a nopții. Ideal ar fi să eviți alcoolul cu patru ore înainte de culcare. 

De asemenea, dacă o sursă de lumină puternică se află în apropierea ta înainte să te culci, va fi mai dificil să adormi. Luminile puternice suprimă secreția de melatonină, hormonul responsabil pentru un somn uștor. Este bine să nu folosești telefonul, tableta sau telefonul înainte să adormi.

Ce trebuie să schimbi ca să ai un somn mai bun

Încearcă să îți formezi un ritual de destresare și relaxare înainte de culcare. Poate fi o baie caldă sau cititul unei cărți (nu electronice). Evită exercițiile fizice, jocurile video și privitul la televizor înainte de a te băga la somn – vrei să te relaxezi, nu să devii mai alert.

Sentimentul de confuzie și moleșeală de la trezire nu va dispărea. Se întâmplă și celor mai buni dintre noi. Este firesc și este, de fapt, inerția somnului. Apare deoarece creierul tău încă se află într-o stare de somn. Te ajută să adormi la loc dacă te-ai trezit brusc. Cât de gravă este această inerție a somnului depinde de cât de mult somn ai pierdut anterior.

Așadar, dacă simți că trezitul dimineață este un chin, încearcă să aplici câteva dintre sfaturile de mai sus. Înainte să îți dai seama, te vei simți odihnit și nu vei mai amâna 10 alarme până să te trezești.

[citeste si]


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24