Licitație: Medalie Nobel, oferită lui James Watson pentru descoperirea ADN, vândută la un preț record

Sumă record plătită de un cumpărător la o licitație pentru achiziționarea medaliei de aur oferită de Comitetul Nobel lui James Watson, unul dintre cercetătorii care au descoperit ADN-ul.

Cumpărătorul, al cărui nume nu a fost dat publicității, și-a adjudecat, joi, medalia de aur după ce a plătit 4.757.000 de dolari, inclusiv comisionul casei de licitaţii, stabilind un record pentru vânzarea unei distincţii de acest fel, potrivit Mediafax.

Medalia, care fusese estimată de casa de licitaţii Christie's la o sumă cuprinsă între 2,5 şi 3,5 milioane de dolari, este prima care a fost vândută de către un laureat al premiului Nobel în timpul vieţii.

Preţul obţinut şi recordul stabilit demonstrează creşterea interesului pe piaţa de licitaţii "faţă de obiecte simbolice legate de înţelegerea şi dezvoltarea implicaţiilor ADN-ului şi faţă de importanţa crescândă a acestuia în prezent", a declarat Francis Wahlgren, director internaţional al departamentului pentru cărţi şi manuscrise al casei de licitaţii Christie's.

James Watson, alături de Francis Crick şi Maurice Wilkins, a descoperit structura dublu-elicoidală şi funcţia acidului dezoxiribonucleic (ADN) în Marea Britanie, în 1953, într-o reuşită a ştiinţei care avea să marcheze debutul erei moderne a biologiei.

Watson, Crick şi Wilkins au primit premiul Nobel pentru medicină în decembrie 1962 pentru descopririle lor revoluţionare în domeniul geneticii.

James Watson, în vârstă de 86 de ani, a declarat că va dona o parte din banii obţinuţi în urma licitaţiei în scopuri caritabile şi pentru susţinerea cercetării ştiinţifice.